خبرگزاری کار ایران

قاضی عسگر مطرح کرد:

فلسفه حج ایجاد آرامش است/ در بحث آرامش روانی حجاج باید کار شود

asdasd
کد خبر : ۶۴۳۶۶۱

سرپرست حجاج ایرانی تاکید کرد که در بحث آرامش روانی حجاج باید کار شود

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسگر امروز در همایش تیم‌های بهداشتی و درمانی جمعیت هلال‌احمر در حج 97 افزود: توفیق خدمتگزاری به حجاج توفیق کمی نیست و بسیار حائز اهمیت است چراکه برکات سفر حج با هیچ فریضه دینی، قابل مقایسه نیست.

وی به موضوع اهمیت سلامت حجاج اشاره کرد و ادامه داد: پیشگیری، اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی مردم امری ضروری بوده که حج و زیارت و مرکز پزشکی باید به صورت جدی در این دو حوزه فعال باشند، حجاج توجه داشته باشند که در سفر چگونه عمل کنند. لازم است که به حجاج دستورالعمل‌های بهداشتی داده شود تا با رعایت آن‌ها بتوانند از فرصت حج بیشتر استفاده کنند.

نماینده مقام معظم رهبری در امور حج و زیارت خطاب به پزشکان و مسئولان درمانی حاضر در مراسم حج 97، تصریح کرد: در جایی‌که باید برای یک بیمار دارویی تجویز شود حتما این کار را انجام دهید و صرفه‌جویی نکنید و علاوه بر آن در جایی‌که نیاز به دارو نیست اما بیمار اصرار می‌کند نیز مقاومت کنید.

به گفته قاضی‌عسگر، حجاج باید آگاهی یابند که پرخوری، عدم رعایت بهداشت و برخی موارد دیگر بیماری‌زا بوده بنابراین باید زائران نکات بهداشتی را از چند ماه قبل از حج مد نظر قرار دهند و مسئولان نیز باید مقدمات لازم را فراهم کنند تا این آموزش‌ها برای مردم هرچه بهتر ارائه شود.

وی تاکید کرد: حتی روحانیون باید روایت‌های مربوط به اصول و دستورات بهداشتی اسلام را توصیه کنند و همه تلاش کنیم آرامش را در حج توسعه دهیم و نشاط روحی در میان زائران رواج یابد.

سرپرست حجاج ایرانی با تأکید بر اینکه در بحث آرامش روانی حجاج باید کار شود تا این افراد با نشاط به کشور باز گردند، گفت: سرمایه‌گذاری جدی در این زمینه لازم است همچنین نباید برای حجاج در زمینه انجام مناسک اضطراب ایجاد کرد که کادر پزشکی در این جهت می‌تواند کمک ‌حال زائران باشد و باید توجه داشت که فلسفه حج ایجاد آرامش است.

نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر نیز در این همایش گفت: در این فریضه الهی مجموعه ای از اعمال اسلامی گنجانده شده و به همین جهت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین معزی با اشاره به موقعیت زمانی و مکانی حج خاطر نشان کرد: باید در نظر داشت اعمالی که حجاج در یکی از برترین مکان‌های عالم هستی به جای می‌آورند در دهه ذیحجه که برترین زمان ها در طول سال است انجام می شود.

وی به بیان ویژگی‌های فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر در ایام حج اختصاص داد و گفت: کنار آموزش معارف و مسائل دینی به حجاج و زائرین خانه خدا که به سلامتی عبادت انسان کمک می‌کند، سلامتی جسم و جان نیز از اهمیت بالایی در حج برخوردار است که این مسئله مهم و اساسی بر عهده تیم های پزشکی- بهداشتی اعزامی ازسوی جمعیت هلال احمر قرار دارد.

نماینده ولی‌فقیه در هلال‌احمر با اشاره به اینکه فعالیت‌های هلال احمر در حج فرهنگ خدمتگزاری را گسترش داده و به واقع یکی از دغدغه‌های بزرگ حجاج در سال‌های گذشته که همان مسئله سلامت است را رفع کرده، تصریح کرد: جمعیت هلال احمر تلاش می‌کند که در زمینه خدمت به مردم در تمامی عرصه‌ها پیشتاز باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز