خبرگزاری کار ایران

مدیرکل منابع طبیعی استان لرستان خبر داد:

تولید سالانه یک میلیون و 500 هزار اصله نهال بومی در نهالستان بام لرستان

asdasd
کد خبر : ۶۴۳۵۱۱

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان از تولید سالانه یک میلیون و 500 هزار اصله نهال بومی در نهالستان بام لرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، شیرزاد نجفی با اشاره به اینکه نهالستان بام لرستان با سه گلخانه یکی از مجهزترین نهالستان های کشور است، اظهار داشت: این نهالستان به عنوان یکی از چهار نهالستان تحت مدیریت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان با مساحت تقریبی 20 هکتار واقع در مرکز شهر خرم آباد در سال 1391 با هدف تأمین نهال عرصه های احیایی مناطق جنگلی و تأمین بخشی از نهال های مورد نیاز جهت ایجاد فضای سبز و توسعه جنگل تأسیس شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان بیان کرد: گونه های تولیدی شامل، بلوط، بنه، سرو نقره ای، سرو خمره‌ای، کاج بروسیا، سرو شیراز، سرو زربین، بلوط دارمازو، داغداغان، ارغوان، زیتون تلخ، افرا، اقاقیا، گلابی وحشی، آیلان ، چنار و ... است.

وی با تشریح مهمترین اهداف تولید نهال در این نهالستان افزود: تولید نهال گونه های بومی و غیر بومی جهت احیاء عرصه های مخروبه جنگلی، تولید نهال گونه های بومی به منظور کنترل و مقابله با خشکیدگی جنگل های بلوط، تأمین نهال های مناسب عرصه های مستعد توسعه جنگل، تأمین نهال‌های مورد نیاز به منظور ایجاد فضای سبز و پارک های دست کاشت با هدف تلطیف هوا و تفریح و تفرج مردم، تولید نهال به منظور درختکاری حاشیه جاده ها و اتوبان ها با هدف ایمن سازی و ایجاد منظر، تأمین نهال مورد نیاز ارگانها، بخش خصوصی، اشخاص و کارخانجات، ایجاد اشتغال برای جوانان بیکار در پروسه تولید، توزیع و کاشت در عرصه است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان تصریح کرد: با توجه به این اقدامات امیدواریم این ظرفیت به دو میلیون اصله در سال افزایش یابد.

تولید سالانه یک میلیون و 500 هزار اصله نهال بومی در نهالستان بام لرستان

نجفی در ادامه خاطر نشان کرد: در سال جاری 20 درصد از تولید نهالستان به کاشت گونه‌های اقتصادی زود بازده مانند بادام، گل محمدی، پسته، سماق، انجیر، انار و گیاهان دارویی شامل مرزه، آویشن و مورت اختصاص خواهد یافت.

انتهای پیام/
معصومه احمدی سبزواری
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز