خبرگزاری کار ایران

ناصر فغفوری خبر داد:

تحقق ۱۲۰ درصدی صادرات زنجان در سال گذشته

asdasd
کد خبر : ۶۴۳۳۶۴

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره اینکه حجم سرمایه‌گذاری به بهره‌برداری رسیده در سال‌جاری ۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان است؛ اظهار کرد: این میزان در سال گذشته ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، ناصر فغفوری امروز در همایش تجلیل از صنعتگران استان زنجان، گفت: در پایان سال ۱۳۹۲ حجم سرمایه‌گذاری برابر با ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بوده که این مهم نشان از توسعه صنعتی استان دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۶ هزار میلیارد تومان جواز توسعه صادر شده؛ بیان کرد: سالیانه یک‌هزار میلیارد تومان به سرمایه‌گذاری صنعتی در استان افزوده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در سال۱۳۹۴ تعداد لیست بیمه‌شدگان اجباری ۱۰۴ هزار نفر بوده؛ عنوان کرد: این آمار در سال ۹۵ به ۱۰۸ هزار نفر رسیده است.

فغفوری با اشاره به اینکه شهریور‌ماه سال گذشته تعداد بیمه‌شدگان به ۱۱۰ هزار نفر رسیده است؛ بیان کرد: در حال حاضر ۲۱ هزار نفر اشتغال جدید ایجاد شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه میزان صادرات استان در سال ۱۳۹۴، ۲۳۶ میلیون دلار بوده است؛ ادامه داد: این میزان در سال گذشته بیش از ۴۵۰ میلیون دلار است.

وی افزود: سال گذشته استان زنجان توانست در بخش صادرات تحقق ۱۲۰ درصدی داشته باشد؛ در حالیکه این میانگین در کشور ۸۷ درصد بوده است.

فغفوری با اشاره به اینکه بخش خصوصی استان قدرتمند و متخصص است؛ یادآور شد: امروز کشور با جنگ اقتصادی مواجه است و باید برای بهبود شرایط ستاد فوریت‌های صنعتی و معدنی ایجاد شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه تحریم‌های هوشمندانه است و باید برای مقابله با تحریم‌ها هوشمندانه برخورد کرد؛ بیان کرد: مشکلات فقط به تحریم‌ها مربوط نیست بلکه ناشی از تغییر نکردن رویکرد برخی مدیران دولتی است.

رئیس خانه صنعت،  معدن و تجارت استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه صنعتگران سربازان امروز کشور هستند، گفت: امروز سربازان این مرز و بوم تنها هستند.

سید سجاد نباتچیان با بیان اینکه توپ و تفنگ سربازان اقتصادی؛ مغز اقتصاددانان و بازوی کارگران است،  افزود: متاسفانه با وجود همه تلاش‌ها وضعیت امروز ما بحرانی و سخت است.

نباتچیان با بیان اینکه تعداد بیمه‌شدگان اجباری نشان وضعیت صنعت و اقتصاد نیست؛ اضافه کرد: شرکت‌هایی وجود دارد که با وجود داشتن چند صد کارگر ۶ یا ۷ خط تولیدی غیر فعال دارند.

رئیس خانه صنعت معدن و تجارت استان زنجان، همچنین  با اشاره به فعالیت تک شیفت برخی شرکت‌ها عنوان کرد: این اقدام برای آن است که شرکت‌ها بگویند زنده هستند.

وی،  با مشابه خواندن شرایط اقتصادی کنونی با جنگ ایران در هشت سال دفاع مقدس اضافه کرد: تنها تفاوت این دوره با هشت سال دفاع مقدس آن است که امروز سربازان اقتصادی کشور از دو طرف داخل و خارج بمباران می‌شوند.

نباتچیان با بیان اینکه مشکل صنعتکاران استان زنجان در سطح ملی است؛ اظهار کرد: خوشبختانه مدیران در استان همراه بوده و مشکلی وجود ندارد.

رئیس خانه صنعت؛ معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه قوانین ناگهانی و خلق الساعه پدر صنعتگران را در آورده است؛ بیان کرد: همکاران ما درخواست دارند مجلس در حوزه صنعت قانونی مصوب نکند.

وی، با اشاره به اینکه بالاترین رقم مالیات توسط صنعت پرداخت می‌شود؛ اضافه کرد: درد این است که طبق قانون از ما مالیات دریافت نمی‌شود.

نباتچیان با اشاره به تصویب قانون کار عنوان کرد: قانونی تصویب شد که نه به نفع کارگر؛ نه تولیدکننده و نه تولید است و تاکنون هم جرات نکرده‌ایم آن را اصلاح کنیم.

رئیس خانه صنعت؛ معدن و تجارت استان زنجان قانون مشاغل سخت و زیان آور را از دیگر موضوعات خواند که موجب از دست رفتن نیروی توانمند در شرکت ها خواند و افزود: این قانون موجب آسیب به شرکت‌ها شد.

وی در پایان بااشاره به قانون هدفمندی یارانه‌ها عنوان کرد: ۳۰ درصد سهم صنایع از این قانون پرداخت نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز