خبرگزاری کار ایران

وزیر دفاع روسیه:

سوریه درخواستی برای تحویل موشک‌های «اس- ۳۰۰» مطرح نکرده است

asdasd
کد خبر : ۶۴۳۱۶۸

وزیر دفاع روسیه با علام این‌که دمشق تاکنون هیچ درخواستی در خصوص موشک‌های «اس- ۳۰۰» از این کشور نکرده است، تصریح کرد که طرف روسی آماده بررسی چنین ایده‌ای است.

به گزارش ایلنا، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه تأکید کرد، مسکو آماده بررسی تجهیز ارتش سوریه به سامانه موشکی «اس- ۳۰۰» است ولی تاکنون هیچ درخواستی از دمشق در این خصوص دریافت نکرده است.

شویگو، امروز- چهارشنبه- در گفت‌وگو با روزنامه «ایل جورناله» ایتالیا، گفت: «تصمیم تحویل این نوع سلاح به هر ارتش خارجی با درخواست رسمی اتخاد می‌شود».

وی اذعان کرد، مسکو چند سال قبل به درخواست اسرائیل و شماری از کشورهای غربی از ارسال این موشک‌ها به دمشق منصرف شد ولی مسکو آماده است این ایده را بار دیگر بررسی کند.

وزیر دفاع روسیه در ادامه گفت: «در حال حاضر و بعد از تجاوز تروئیکای غربی به سوریه، ضرورت تجهیز دمشق به سامانه‌های دفاع هوایی مدرن مشاهده می‌شود و ما آماده بازگشت به بررسی این مساله هستیم».

نظامیان و دیپلمات‌های روسی در پی تجاوز آمریکا، فرانسه و انگلیس در ۱۴ آوریل به سوریه، از ضروت صادارات سامانه‌های موشکی مدرن به دمشق و آموزش استفاده از آن به ارتش سوریه، سخن می‌گویند ولی در عین حال تأکید دارند که تصمیم نهایی در این خصوص اتخاذ نشده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز