خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان عنوان کرد:

امنیت بیمه‌ای در کارگاه‌های استان برقرار است

asdasd
کد خبر : ۶۴۳۰۵۷

به گفته مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان در حال حاضر ۲۸ واحد اجرایی اصلی در استان فعالیت می‌کند، که از این تعداد واحدها ۷ واحد اقماری و ۵ کارگزاری که به عنوان بخش خصوصی مشغول ارائه خدمت هستند.

به گزارش ایلنا، جمیل حق پرستی در نشست خبری روز گذشته که به مناسبت هفه تامین اجتماعی برگزار شد در مورد جمعیت آماری بیمه شدگان و مستمری بگیران گفت: در حال حاضر ۴۰۷ هزار بیمه شده اصلی و ۵۵۷ هزار بیمه‌شدگان تبعی و همچنین ۱۱۷ هزار مستمری‌بگیر اصلی و ۱۲۴ مستمری‌بگیر تبعی تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار دارند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان با بیان اینکه ضریب نفوذی بیمه‌شدگان در استان ۴۷ درصد است، افزود: ضریب پشتیبانی این سازمان نیز ۳و نیم نفر بیمه پرداز به ازای یک نفر مستمری‌بگیر است که این نسبت خوبی در مورد ورودی و خروجی نیست.

وی در مورد کارگاه‌های تحت و پوشش نیز عنوان کرد: در سال ۹۵ میزان تحت پوشش در کارگاه‌ها ۶۴ هزار و ۷۳۴ کارگاه است که با رشد ۵ درصدی در سال ۹۶ به ۶۷هزار و۸۱۲ کارگاه رسیده است.

حق پرست با بیان اینکه استان گیلان از استان های بالا در دریافت بیمه بیکاری است، افزود: در پایان سال ۹۶ میزان مقرری بگیران ۷ هزار و۸۵۷ کارگاه است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته جمعا ۲۱ هزار و ۳۲ میلیارد ریال با رشد ۲۰ درصدی درآمد داشته‌ایم، افزود: دریافت حق بیمه دو بخش تعهدات کوتاه مدت و بلند وجود دارد که در بخش کوتاه مدت در سال گذشته ۵۶۱ میلیارد ریال پرداختی انجام شد که نسبت به مدت مشابه ۱۹ درصد رشد داشته است.

حق پرست در مورد تعهدات کوتاه مدت که شامل مستمری بگیران، کفن و دفن و هزینه‌های بازمانده نیز گفت: ۱۹ هزار و ۳۸۴ میلیارد ریال با رشد ۲۱ درصدی نسبت به مدت مشابه پرداختی انجام گرفت.

وی در ادامه  در خصوص  پرداختی‌‌‌‌‌‌های بیمه بیکاری افزود: سال ۹۶هزار و ۸۷ میلیارد ریال  مقرری بیمه بیکاری پرداخت شده است که در مقایسه با سال ۹۵ ۷ درصد رشد داشته است.

مدیر کل تامین اجتماعی استان  در مورد دفترچه های درمانی بیمه‌شدگان تصریح گفت: در سال گذشته جهت صدور، تمدید و تجدید یک میلیون و ۳۰۵ هزار و ۹۳۵ انجام گرفت که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه اولین عمل جراحی آرتروسکومی (مچ پا) در بیمارستان رسول اکرم انجام شده است، گفت: این بیمارستان به‌عنوان منتخب طرح گردشگری سلامت تأمین اجتماعی شناخته شد ه است.

وی در ادامه  با اشاره به اجرای طرح استقرار نسخه الکترونیک مراکز درمانی طرف قرارداد با تأمین اجتماعی گفت: پس از حذف نسخه کاغذی در مراکز تأمین اجتماعی گیلان، طرح استقرار نسخه الکترونیک در مراکز درمانی طرف قرارداد در استان گیلان هم‌زمان با پنج استان دیگر آغاز شد که بیش از ۳۰۰۰ نسخه در این طرح به‌صورت الکترونیکی صادرشده است.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان گیلان در ادامه به برنامه‌های حمایتی این سازمان اشاره کرد و گفت: اجرای دو مرحله طرح بخشودگی جرائم بیمه‌ای همسو با رویکردهای اقتصادی کشور و حمایت از واحدهای تولیدی و کارفرمایان، افتتاح شعبه سنگر به‌عنوان بیست و هشتمین واحد اجرایی استان، افتتاح ساختمان جدید شعبه بندر کیاشهر از اقدامت مهم سال ۹۶ بوده است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان در ادامه خاطرنشان ساخت : با تلاش‌هایی که در سال گذشته در خصوص امنیت بیمه‌ای در کارگاه‌های استان صورت گرفت علیرغم همه تنگاه‌هایی که در فضای اشتغال وجود داشت؛ توانستیم در فضای اشتغال و کسب و کار در کارگاه‌های استان امنیت بیمه‌ای را تامین کنیم.

وی در ادامه از رشد ۴۲ درصدی بیمه زنان خانه‌دار در استان خبر داد و افزود: در پایان سال نود و شش ۱۹ هزار و پانصد و شصت نفر از زنان خانه‌دار را تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز