خبرگزاری کار ایران

رییس پلیس مواد مخدر تهران بزرگ خبر داد:

پاکسازی ۹۸ درصد اتوبان‌ها از معتادان متجاهر/ شناسایی۵۰ نقطه آسیب‌پذیر

asdasd
کد خبر : ۶۴۲۶۸۱

رییس پلیس مواد مخدر تهران بزرگ از پاکسازی ۹۸ درصد اتوبان‌ها از حضور معتادان متجاهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سرهنگ محمد بخشنده در حاشیه طرح دستگیری قاچاقچیان و فروشندگان مواد مخدر در جمع خبرنگاران گفت:‌ بنا بر تدابیر فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ در سال جاری اقدامات خوبی در زمینه مبارزه با مواد مخدر صورت گرفته است و از 15 فروردین سال جاری تاکنون هشت باند فروش مواد مخدر در سطح شهر تهران شناسایی و منهدم شده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون دو تن و 192 کیلو انواع مواد مخدر از جمله مرفین، تریاک، حشیش، هروئین، گل و گراس کشف و ضبط شده است گفت: تاکنون 43 قاچاقچی مواد مخدر دستگیر شده که اکثر آنها به بزه منتسب شده اعتراف کردند همچنین از ابتدای سال جاری 9269 نفر مرتبط با جرائم مواد مخدر بازداشت شده‌اند که نسبت به بازه زمانی سال گذشته 85 درصد دستگیری‌ها افزایش داشته است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ با بیان اینکه این افراد شامل معتادان متجاهر، خرده فروش و قاچاقچی مواد مخدر هستند، گفت: در ماه گذشته 6464 معتاد متجاهر جمع‌آوری شده‌اند که اکثر آنها در طول شش ماه گذشته در کمپ‌های ترک اعتیاد قرار داشتند و 48 ساعت پس از آزادی در همان پاتوق‌های سابق دیده شده و توسط پلیس جمع‌آوری شده و به مراکز بازپروری تحویل داده شده‌اند.

سرهنگ بخشنده با بیان اینکه در تهران بزرگ حداقل 15 هزار معتاد متجاهر وجود دارد، خاطرنشان کرد: تاکنون هفت هزار معتاد متجاهر از سطح شهر تهران جمع‌آوری شده و در حال بازپروری هستند. همچنین نقاط آلوده اتوبان‌ها به ویژه در شمال شهر توسط 10 خودروی بنز پلیس مبارزه با مواد مخدر و گشت‌های ضربتی کنترل می‌شوند و تاکنون 98 درصد اتوبان‌ها از حضور معتادان متجاهر پاکسازی شده است. همچنین در نقاطی مانند شوش و هرندی با توجه به درخواست‌های مردم پاکسازی انجام شده اما ممکمن است با توجه به کمبود ظرفیت معتادان در معابر و کوچه‌ها در منطقه شوش و مولوی حضور داشته باشند اما هم و غم پلیس برای پاکسازی آنها وجود دارد.

وی ادامه داد: همچنین بیش از صد باب منزل در شوش و مولوی و هرندی که پلاک قرمز معرفی شده بودند و به منازل خانه قمری معروف و مشهور بودند پلمپ شده و تعدادی منزل نیز شناسایی شده است که در آنها زن و بچه ساکن هستند ما نمی‌توانیم تا زمانی که خانواده در این منازل زندگی می‌کنند نسبت به پلمپ آن خانه‌ها اقدام کنیم و باید سازمان بهزیستی نیز برای ساماندهی این خانواده‌ها با همکاری لازم را داشته باشد گذشته از فروش مواد مخدر که در برخی از این خانه‌ها انجام می‌شود این منازل به دلیل فرسوده بودن بسیار خطرناک هستند و ممکن است بر سر ساکنانشان آوار شوند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهرن بزرگ همچنین به دستگیری 57 خرده فروش مواد مخدر طی شب گذشته خبر داد و گفت:‌ از برخی از این افراد بیش از 50 گرم شیشه کشف و ضبط شده است که قطعا با دستور مقام قضایی برای گذراندن دوران محکومیت خود به زندان خواهند رفت.

وی با اشاره به باندهای منهدم شده طی ماه‌های اخیر گفت: یک باند حمل مرفین که از طبس و کرمان حدود 602 کیلوگرم مواد مخدر بارگیری کرده و به سمت تهران می‌آمد در مبادی ورودی شهر تهران شناسایی و منهدم شد از این گروه یک نفر دستیگر شده و دیگر عوامل مرتبط با آن شناسایی شده‌اند. قرار بود این مقدار مواد مخدر در تهران و اطراف تهران توزیع شود.

سرهنگ بخشنده به شناسایی و انهدام یک باند دیگر مواد مخدر اشاره کرد و گفت: یک باند سه نفره حدود 130 کیلوگرم حشیش را از بندرعباس بارگیری کرده و به تهران می‌آمدند که در اتوبان آزادگان متوقف شدند همچنین مقدار 57 کیلو تریاک از کرمان در داخل یک اتوبوس که مسافر نیز داشت به تهران منتقل می‌شد که این باند نیز شناسایی و اعضای آن دستگیر شدند.

وی با اشاره به طرح‌های مختلف پلیس مبارزه با مواد مخدر در خصوص انهدام مواد مخدر خاطرنشان کرد: 11 کیلو شیشه از فروشندگان به نام و عناصر اصلی توزیع شیشه کشف و ضبط شده است و با توجه به کار اطلاعاتی که انجام شده 20 نفر در این زمینه شناسایی و دستگیر شده‌اند. همچنین 10 کیلوگرم گل و گراس خشک نشده که قصد توزیع در مناطق شمالی شهر تهران داشتند از این باندها کشف و ضبط شده است در همین خصوص نیز 5 نفر دستگیر شده‌‌اند.

سرهنگ بخشنده در خصوص فعالیت‌های قاچاقچیان مواد مخدر در فضای مجازی گفت: در سال گذشته 5 باند در فضای مجازی متلاشی شد در حال حاضر نیز ما به بررسی و مقابله با افرادی که در فضای مجازی اقدام به خرید و فروش مواد می‌کنند نیز می‌پردازیم. همچنین 132 نفر معتاد و خرده‌فروش هم دستگیر شده‌اند.

وی درباره دزدی معتادان متجاهر از صندوق صدقات که از سوی فتاح رئیس کمیته امداد مطرح شده بود گفت: نمایندگان ما در جلسات استانداری حضور دارند همچنین پلیس گشت ضربت در خیابان‌ها مشغول گشت زنی است اما واقعیت این است که معتادان برای اینکه بتوانند به مواد دسترسی پیدا کنند و پول خرید مواد خود را تامین کنند به سراغ صندوق‌های صدقات رفته و از آنجا دزدی می‌کنند چنانچه گزارشی به ما شود ما نیز این موضوعات را پیگیری می‌کنیم.

وی بیان کرد: در سال جاری نسبت به سنوات سال گذشته در زمینه کشفیات مواد مخدر 69 درصد افزایش داشتیم. همچنین دستگیری خرده فروشان و قاچاقچیان مواد مخدر 86 درصد افزایش داشته است. بیش از 30 دستگاه خودرو از قاچاقچیان مواد مخدر توقیف شده و ما توانسته‌ایم به بنیان‌های اقتصادی آنها نیز ضربه وارد کنیم و بیش از 20 باب منزل و املاک و مستغلات از قاچاقچیان مواد مخدر توقیف شده است که نسبت به سال گذشته 2 درصد افزایش داشته است.

سرهنگ بخشنده همچنین به آموزش و پیشگیری مواد مخدر اشاره کرده و گفت: 50 نقطه آسیب پذیر در سطح شهر تهران و حاشیه تهران شناسایی شده است و مباحث پیشگیری در این نقاط اجرا می‌شود ما در هفته‌های گذشته در محدوده هرندی و شوش برنامه‌ای برای اهالی محل اجرا کردیم که در آن آموزش کلمه نه گفتن به بچه‌ها ارائه می‌شد.

وی ادامه داد: طرح پاکسازی اطراف مدارس و دانشگا ه‌ها نیز به صورت جدی دنبال می‌شود و تاکنون 30 الی 40 نفر از افراد مرتبط با فروش مواد مخدر در اطراف دانشگاه‌ها شناسایی و دستگیر شده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز