خبرگزاری کار ایران

پایان پروژه مستند شرقی درباره اسلام شناس و فیلسوف ژاپنی+تیزر

asdasd
کد خبر : ۶۴۲۴۶۱

فیلم (شرقی) که مستندی است پرتره از زندگی آثار و افکار توشیهیکو ایزوتسو سرانجام در خرداد ماه سال جاری به اتمام رسیده و اکنون آماده نمایش است.

به گزارش ایلنا، توشیهیکو ایزوتسو (اندیشمند، فیلسوف، اسلام شناس و قرآن پژوه ژاپنی) است که نه تنها در میان جامعه علمی  ایران در حوزه و دانشگاه خوشنام و آثارش از محبوبیت خاصی برخوردار است بلکه در سایر کشورهای اسلامی ازجمله ترکیه، مصر، لبنان و مالزی نیز یک اسلام شناس و قرآن پژوه خوشنام است که آثارش در این کشورها مورد استقبال است.

ایزوتسو توجه ویژه‌ای به سنت‌های شرقی اعم از عرفانی، فلسفی و آئین‌های شرقی مانند اسلام، تائوئیسم و بودیسم داشت و سعی در همگرایی میان آنها داشت، که در نهایت به مطرح کردن فلسفه اصلی‌اش یعنی فلسفه شرقی شد که بخش بزرگی از فیلم به شکل‌گیری پایه‌ها و نقد همین فلسفه اختصاص دارد.

در این فیلم بیش از شصت تن از افراد خبره و نخبه از سراسر جهان در مورد زندگی،آثار و افکار این شخصیت برجسته علمی ژاپنی به اظهار نظر پرداخته‌اند، که از جمله آنها می‌توان به سیدحسین نصر، هرمان لندولت، مهدی محقق، توشیو کورودا، آکیرا ماتسوموتو، راهب بزرگ کوسی موری موتو، پیر لوری، ویسنوسکی، خوان خوزه لوپز و همچنین شادروان داریوش شایگان اشاره کرد که ظاهرا این آخرین فیلمی بوده که شایگان در آن حضور یافته‌است.

حجم ویدیو: ۱۹.۵۳M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۳:۱۹ دانلود ویدیو
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز