خبرگزاری کار ایران

آشنایی دانش‌آموزان برگزیده مسابقه "مغز" با سیستم سیگنال‌های مغزی

asdasd
کد خبر : ۶۴۲۴۵۷

آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز سمینار یک روزه آموزشی مهارتی نقشه‌برداری مغز را ویژه دانش‌آموزان برگزیده کشوری مسابقه‌ دانش مغز برگزار کرد.

به گزارش ایلنا، از سوی آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز سمینار یک روزه‌ای با هدف آشنایی بیشتر دانش آموزان با حوزه نقشه‌برداری مغز برای دانش‌آموزان برگزیده کشوری مسابقه دانش‌مغز (Brain Bee) برگزار شد.

در این سمینار 22 دانش‌آموز سراسر کشور که توانسته بودند به مرحله کشوری مسابقه (Brain Bee)  راه یابند، حضور داشتند و در آن با مقدمات تئوری و عملی سیستم‌های سیگنال‌های مغزی EEG، fNIRS، تحریک الکتریکی و مغناطیسی مغزی tES، TMS و تصویربرداری مغزی fMRI، MRI آشنا شدند.

مسابقه دانش‌آموزی دانش مغز (Brain Bee) با هدف علاقه‌مند کردن دانش‌آموزان به یادگیری در مورد مغز و کارکردهای آن، پرورش استعدادهای جوان، ‌استفاده از ایده‌های نو و هدایت نسل پویای امروز به تحصیل در حوزه علوم اعصاب، هرساله در سطح دنیا برگزار می‌شود.

این مسابقات در بیش از 150 مرکز و 30 کشور دنیا برگزار شده و برگزیدگان مسابقات کشوری، هرساله در یک نقطه از دنیا گردهم آمده و با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. در ایران نیز این مسابقات از سال 1393 هرساله زیر نظر انجمن علوم اعصاب ایران و با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی با شرکت دانش‌آموزان مقطع متوسطه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز