خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان :

اتفاق مهم برای عبور از بحران آب باید در بخش کشاورزی بیفتد

asdasd
کد خبر : ۶۴۲۲۴۹

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: بیشترین میزان مصرف آب کشور در زمینه کشاورزی و آبیاری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، علیرضا جزء‌قاسمی با اعلام این مطلب اظهار کرد: بیش از 90 درصد مصرف آب کشور در بخش کشاورزی است و این در حالی است که  بخش صنعت 4 درصد و شرب تنها 6 درصد مصرف آب شیرین کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با تشریح چگونگی عبور از بحران کم آبی گفت: یکی از کارآمدترین روش های سازگاری با کم آبی بازچرخانی آن است که با استفاده از صنعت بازچرخانی آب می توان مصرف مورد نیاز صنعت را تامین و از مصرف بی رویه آب پاک در این بخش جلوگیری کرد.

مدیر عامل شرکت آبفای استان زنجان با اشاره به اینکه هم‌اکنون ظرفیت استفاده از 10 میلیون متر مکعب پساب تصفیه‌شده در استان وجود دارد گفت: شرکت آب و فاضلاب آمادگی دارد بخش قابل توجهی از آب مورد نیاز در بخش های مختلف صنعت را با پساب تولیدی در تصفیه خانه های زنجان و ابهر تامین کند.

جزء‌قاسمی تصریح کرد: میزان پساب خروجی تصفیه خانه‌های فاضلاب استان زنجان در افق طرح 30 میلیون متر مکعب خواهد بود که منبع بسیار خوب و قابل اتکایی برای تامین آب مورد نیاز صنعت و حتی بخشی از کشاورزی خواهد بود.

وی تحقق نگاه اقتصادی به آب به عنوان یک کالای ارزشمند را از دیگر راهکارهای موثر در کاهش مصرف آب دانسته و گفت: در حال حاضر آب مصرفی مشترکان با قیمت تمام شده 1000 تومان به قیمت حدود 400 تومان به فروش می‌رسد که همین امر موجب شده تا مردم قدر نعمت حیاتی آب را ندانسته و در مصرف آن سهل انگاری صورت پذیرد.

وی افزود: با توجه به شکاف بالای بین قیمت تمام شده آب و قیمت فروش آن برای شرکت آب و فاضلاب فشار مضاعفی به این شرکت وارد می گردد که میتوان با واقعی سازی قیمت آب این مشکلات را حل کرد.

این مسئول با درخواست از مردم برای کاهش مصرف آب گفت: تنها در زمان استحمام با 5 دقیقه کاهش بیش از 30 لیتر آب کمتر مصرف خواهد شد لذا مردم می‌توانند با مصرف بهینه شرکت آب و فاضلاب را در تامین آب مورد نیاز برای سایر شهروندان نیز یاری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز