خبرگزاری کار ایران

رییس کل دادگستری خراسان شمالی:

استقلال کامل و فراگیر، اولین شاخصه حاکمیت دینی است

asdasd
کد خبر : ۶۴۱۷۷۲

رییس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: اولین شاخصه حاکمیت دینی، استقلال کامل و فراگیر در همه ابعاد است و محور همه ی استقلال ها در حاکمیت دینی استقلال اقتصادی است.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام و المسلمین جعفری رئیس کل دادگستری خراسان شمالی در آیین تکریم و معارفه رئیس دادگستری و دادستان شهرستان فاروج اذعان داشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی، نظام حاکمیت دینی است و حاکمیت دینی امتیازات، ویژگی ها و مشخصاتی دارد که آن را از سایر حاکمیت ها در دنیا جدا می کند؛ اولین شاخصه حاکمیت دینی و قرآنی که جمهوری اسلامی یک نسخه از آن است، دارا بودن استقلال کامل و فراگیر به معنای پرهیز از هر گونه وابستگی در هر اندازه و شکل است؛ البته استقلال هیچ منافاتی با رابطه با سایر کشورها نداشته و به معنای قطع ارتباط با دنیا نیست.

وی با تاکید بر لزوم استقلال کامل حوزه دفاعی گفت: نظام جمهوری اسلامی در مرکز حلقه ای از آتش،نا امنی و بی ثباتی که دشمنان در منطقه ایجاد کرده اند قرار دارد، لذا استقلال کامل حوزه دفاعی و تامین امنیت پایدار از ضروریات و بدیهیات می باشد.

حجت الاسلام جعفری هوشمندی،توانمندی و اقتدار نیروهای مسلح کشور را یکی از مولفه های اصلی بازدارندگی نظام جمهوری اسلامی ایران در مقابل رجزخوانی واربده کشی دشمنان دانست و یادآور شد: خداوند در قرآن به مومنین در خصوص حوزه دفاعی می فرماید(آنچنان در مقام دفاع از کیان و ارزش ها آماده باشید که دشمن حتی فکر حمله هم به سرش نزند).

این مقام قضایی با تحسین وقدردانی از مواضع اخیر ریاست محترم جمهور نسبت به اسرائیل جنایتکار، صادرات نفت و ... اظهار داشت: این موضع گیری حاکمیت اسلامی در برابر شرک، ظلم و مفسدین تاریخ بشریت و جنایتکارانی است که دستشان به خون بی گناهان کشورهای اسلامی و خاورمیانه آلوده است.

وی ضمن بیان اینکه ما با کسی دعوا و جنگ نداریم افزود: ما باید به تبعیت از مقام معظم رهبری در برابر زیاده خواهی ها و خواسته های نا به حق و نامشروع دشمن مقتدرانه در موضع حق پافشاری نماییم تا دشمن از زیاده خواهی هایش دست برداشته و دندان طمع خود را بکشد.

حجت الاسلام جعفری با مهم خواندن بحث استقلال اقتصادی، نسخه شفابخش و تنها راه مقابله با شیطنت ها و تحریم های دشمنان که اکنون به اوج خود رسیده و به فرموده مقام معظم رهبری خزانه داری آمریکا به فرماندهی جنگ تبدیل شده، را اقتصاد مقاومتی عنوان نموده و خاطر نشان کرد: اگردست ما در جیب دیگران بود، اگر چشم و نگاه ما به کرم دیگران بود، بدانیم که مجبوریم به خواسته های دیگران تن بدهیم؛ ولو نامشروع، غیر قانونی، غیر اخلاقی و غیر انسانی.

وی همچنین ادامه داد: ما در برابر زیاده خواهی های دشمن باید بنا به توصیه مقام معظم رهبری به داشته ها و سرمایه های خودمان که همین جوانان عزیز مرزوبوم هستند تکیه کنیم؛ چرا که جوانان ما در همه عرصه ها حماسه خلق کردند و ما را سربلند کردند، لذا می بایست ناامید نباشیم و با فراهم کردن زمینه رشد و تعالی به جوانان خود اعتماد نماییم.

این مقام قضایی با اشاره به اوضاع نابسامان بازار، سکه، دلار، ارز و ... ، اخلال گران نظام اقتصادی کشور را سربازان خط مقدم جبهه استکبار جهانی در این حوزه معرفی نمود و اذعان داشت: یکی از مولفه های اصلی حاکمیت دینی و جامعه اسلامی، اخلاق محور بودن و استقرار ارزشهای الهی و اسلامی در آن جامعه است؛ اگر بازار، بازار اسلامی باشد و ارزشهای الهی در آن حاکم باشد، رانت، باند، شبکه و ... در آن جای ندارد.

رییس کل دادگستری خراسان شمالی اظهار داشت: با توجه به شرایط و وضعیت منطقه ای و بین المللی نظام مقدس جمهوری اسلامی، می بایست همه قوا به تعبیر مقام معظم رهبری با تلاش جهادی و به کارگیری همه ظرفیت ها برای اعتلای آرمان های حاکمیت دینی و حاکمیت ارزش ها در جامعه گام برداریم؛ مجلس محترم با وضع قوانین خوب و متناسب، دولت محترم با بکارگیری این قوانین در رفع نیازها و مطالبات مردم، دستگاه قضایی نیز با نظارت و برقراری عدالت.

وی افزود: دستگاه قضایی موظف است آنجایی که مردم مطالبات به حق دارند، قبل ازاینکه به شکل دیگری موجب سو استفاده فرصت طلبان شود، مطالبات به حق را از مسئولین اجرایی مربوطه مطالبه کند و آن مسئول وظیفه دارد پاسخگو باشد؛ و اگر با سهل انگاری و بی توجهی به حقوق مردم روبه رو شد، طبق وظیفه شرعی و قانونی خود برخورد متناسب نماید.

این مقام قضایی با اشاره به اینکه هرکجا بی ثباتی حاکم شد نتیجه اش موجب تضعیف، تخریب و ناامیدی مردم می شود گفت: دستگاه قضایی هیچ گونه مماشاتی با تخریب کنندگان اموال عمومی، اخلال گران در نظام اقتصادی، برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی و کسانی که موجب سلب آسایش و آرامش مردم می شوند، ندارد و اینگونه موارد را پس از تشکیل پرونده در شعب خاص در اسرع وقت رسیدگی خواهد کرد.

حجت الاسلام و المسلمین جعفری با اشاره به برخی از جرایم من جمله شرب خمر وجرایم مخل امنیت و آسایش عمومی ، تاکید کرد: اینگونه جرایم برای یک فرد مسلمان هیچ توجیهی ندارد و دستگاه قضایی استان بدون ذره ای مماشات و رافت ، با اینگونه جرایم برخورد جدی خواهد داشت.

در پایان این مراسم پس از تقدیر از زحمات و تلاش های بی شائبه  و شبانه روزی آقای عباسعلی وحیدی رییس دادگستری و آقای علی عباسی دادستان سابق شهرستان فاروج ، با اهدای حکمی آقای جواد جعفری به عنوان رییس دادگستری و آقای حجت صفدری به عنوان دادستان جدید این شهرستان از سوی رییس کل دادگستری استان معرفی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز