خبرگزاری کار ایران

مدیرکل منابع طبیعی استان لرستان خبر داد:

کشت بادام دیم در ۴۰۰ هکتار از اراضی منطقه رازان خرم آباد

asdasd
کد خبر : ۶۴۱۷۱۳

استاندار لرستان، فرماندار شهرستان خرم آباد و مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان از پروژه بادام کاری منطقه رازان شهرستان خرم آباد بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم آباد، شیرزاد نجفی در بازدید استاندار لرستان، فرماندار شهرستان خرم آباد و مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان از پروژه بادام کاری منطقه رازان شهرستان خرم آباد، افزود: برای اولین بار در سطح استان با کشت گونه بادام دیم در مساحت ۴۰۰ هکتار اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه گونه‌های دیم، نیاز آبی ندارند و بعد از گذشت دو سال با بادام شیرین پیوند داده می‌شوند، خاطرنشان کرد: این عرصه در نهایت پس از مدتی جهت اشتغال زایی به مردم بومی منطقه واگذار می‌شود که امیدواریم بتوانیم گامی در جهت رفع بیکاری منطقه مذکور برداریم.

نجفی در ادامه افزود: سال گذشته نیز عملیات نهال‌کاری با گونه‌های بادام، انجیراستهبان، گل‌محمدی و گونه‌های اقتصادی در سطح ۱۴۰۰ هکتار صورت گرفت که هم اکنون از رشد و کیفیت خوبی برخوردار هستند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان در پایان، ضمن تقدیر و تشکر از حمایت و توجه استاندار لرستان به عرصه های ملی و طبیعی اظهار کرد: زحمات استاندار ساعی، نجیب و پرتلاش استان لرستان و نگاه ویژه ایشان به منابع طبیعی باعث دلگرمی پرسنل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری در خصوص صیانت از این منابع خدادادی و ارزشمند می شود.

گفتنی است که پروژه بادام کاری منطقه رازان و مله سرخه به مساحت ۴۰۰ هکتار در سال گذشته با دستور دکتر خادمی استاندار لرستان اجرا شد.

انتهای پیام/
معصومه احمدی سبزواری
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز