خبرگزاری کار ایران

سفر هیات انرژی آمریکا به جده برای رایزنی درباره ایران

asdasd
کد خبر : ۶۴۱۶۱۸

معاون وزیر خارجه آمریکا در زمینه منابع انرژی قرار است در کارگروه‌های انرژی و سیاسی در جده، زاگرب و بروکسل شرکت کند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری وزارت خارجه آمریکا، «فرانک فانون» معاون وزیر خارجه آمریکا در زمینه منابع انرژی،‌ عازم جده در عربستان سعودی شده است. این خبر را وزارت خارجه آمریکا روز گذشته -جمعه- در بیانیه‌ای اعلام کرد. فانون همچنین بناست به زاگرب و بروکسل سفر کند. 

فانون در جده به یک گروه نمایندگی که «برایان هوک»، رئیس بخش سیاست‌گذاری وزارت خارجه، ریاست آن را برعهده دارد ملحق خواهد شد. این کارگروه قرار است در جده مقام‌های سعودی را در جریان سیاست‌های دولت آمریکا در قبال ایران بگذارد. 

فانون سپس به کرواسی سفر خواهد کرد تا با مقام‌های ارشد دولت و همچنین مقام‌های بخش خصوصی انرژی این کشور دیدار و درباره تلاش‌های زاگرب در زمینه انرژی گفت‌وگو کند؛ از جمله پیشرفت های مربوط به ترمینال مایع ذخیره‌سازی شناور از بندر کرک در حمایت از تنوع منابع انرژی اروپا.

وی در نهایت به بروکسل خواهد رفت و به همراه «مایک پمپئو»، وزیر خارجه آمریکا و «ریک پری»، وزیر انرژی ایالات متحده، در اجلاس انرژی آمریکا-اروپا شرکت خواهد کرد.

در این جلسه مقام‌های ارشد اروپایی، از جمله «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، شرکت خواهند داشت.  

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز