خبرگزاری کار ایران

تداوم مذاکرات برای صادرات نفت ایران

توافقنامه همکاری انرژی تهران - وین تمدید شد

asdasd
کد خبر : ۶۴۱۴۱۸

معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت از ادامه مذاکرات برای صادرات نفت ایران و تمدید توافقنامه همکاری انرژی بین ایران و اتریش خبر داد.

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، امیرحسین زمانی‌نیا که به همراه حسن روحانی، رئیس جمهوری و هیئتی بلندپایه از روز دوشنبه (۱۱ تیرماه) به سوئیس و اتریش سفر کرده است، در تشریح دستاوردهای این سفر در حوزه انرژی گفت: توافقنامه همکاری بین وزارت نفت جهموری اسلامی ایران و وزارت انرژی و توسعه پایدار اتریش در زمینه همکاری‌های نفتی، آموزشی و سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی‌های جایگزین تمدید شد.

وی در ادامه به مذاکرات انجام شده برای تجارت نفت اشاره کرد و گفت: این مذاکرات از نشست اخیر سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در وین بین بیژن زنگنه، وزیر نفت و سهیل محمد المزروعی، رئیس دوره‌ای اوپک و وزیر صنعت و انرژی امارات آغاز شد و در اتریش نیز ادامه دارد.

معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت درباره مباحثی که درباره صادرات گاز از ایران به کشورهای اروپایی مطرح شده است، گفت: اتریش در نظر دارد از حاشیه خزر و از ایران به اروپا گاز صادر شود و صحبت‌هایی در این باره انجام شده و ایران نیز علاقه‌مند است.

زمانی‌نیا تصریح کرد: در کمیته مشترک انرژی درباره مسئله گاز و اتحادیه اروپا هم صحبت شده است، در مجموع افزون بر حوزه انرژی‌های جایگزین و افزایش بهره‌وری انرژی در ایران، درباه مسائل تجاری بخش نفت و گاز با مقام‌های اتریشی نیز مذاکره کردیم.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز