خبرگزاری کار ایران

تب و بی‌خوابی جام جهانی در سیبری

asdasd
کد خبر : ۶۴۱۳۲۲

هزاران کیلومتر فاصله و 5 ساعت اختلاف ساعت با مسکو باعث نمی‌شود تب جام جهانی به شهر اولان اوده در منطقه سیبری سرایت نکند حتی اگر به قیمت بی خوابی باشد.

به گزارش ایلنا، بعد از پیروزی شگفت انگیز روسیه برابر اسپانیا، شادی به این شهر که به سختی 400 هزار نفر جمعیت دارد و در شرق دریاچه بایکال است، راه یافت؛ مثل آنهایی که در پایتخت پیروزی را جشن گرفتند حتی عده‌ای به قهرمانی میزبان دل خوش کرده‌اند.

روس‌ها معمولا طرفدار هاکی روی یخ هستند و شور و اشتیاق نسبت به فوتبال در سراسر این کشور مایه تعجب است که یک دلیل آن عملکرد ضعیف تیم ملی‌شان است. در بزرگترین کشور جهان با 11 ساعت متفاوت، برگزاری جام جهانی در منطقه اروپایی روسیه در زمان خواب آنهایی است که در شرق زندگی می‌کنند. شرقی ترین شهر در میان 11 میزبان جام جهانی یکاترینبورگ است که در مرز اروپا و آسیا قرار دارد. خیلی از بازی‌های جام جهانی ساعت 9 شب به وقت مسکو برگزار می‌شود که به وقت اولان اوده 2 بامداد می‌شود.

بعد از پیروزی روسیه مقابل اسپانیا هزاران نفر در این شهر به خیابان‌ها ریختند و با پرچم روسیه به شادی پرداختند. در میدان مرکزی شهر که سردیس لنین در آن وجود دارد، مردم فریاد می‌زدند: «برو روسیه».

روسیه با این پیروزی برای نخستین بار بعد از سال 1970 یعنی زمان شوروی، به یک‌چهارم‌نهایی جام جهانی راه یافت. خیلی از محلی‌ها باور دارند که روحیه روس‌ها اینطور است که از هر چیزی که انتظار کمتری دارند، احتمال موفقیت بیشتر است.

افراد بسیاری در این مناطق با کشاورزی زندگی خود را می‌گذرانند و خیلی‌ها در خانه‌های چوبی زندگی می‌کنند اما فوتبال بحث داغ این روزها است و همه می‌گویند عامل اتحاد میان‌شان شده است. بایر بودایف که در روستای واهمیستروو در جنوب اولان اوده زندگی و کشاورزی می‌کند، می‌گوید: «فوتبال دیگر یک ورزش صرف نیست، این روحیه جنگندگی نماد شخصیت ملی روسیه است. شاید ما از همه بهتر نباشیم اما تا آخر مبارزه می‌کنیم.»

منبع: خبرگزاری فرانسه

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز