خبرگزاری کار ایران

به پیشنهاد شهردار رشت انجام شد؛

راه‌اندازی تصفیه‌خانه فاضلاب‌خانگی 2 رودخانه رشت با ورود سرمایه‌گذار بخش‌خصوصی

asdasd
کد خبر : ۶۴۱۲۷۴

به پیشنهاد شهردار رشت سرمایه‌گذار بخش خصوصی در زمینه ایجاد و راه‌اندازی تصفیه‌خانه فاضلاب خانگی ورودی به رودخانه‌های زرجوب و گوهررود به شیوه خرید تضمینی پس‌آب ورود خواهد کرد.

به گزارش ایلنا از رشت، نصرتی بیان کرد: دو رودخانه گوهر رود و زرجوب زمانی مکانی برای ماهیگیری و تفرجگاه و محلی برای تفریح شهروندان این شهر و شهرهای همجوار بوده است که متأسفانه پس از گذشت سالها امروز این دو رودخانه کم کم بر اثر بی توجی ها به وادی فراموشی سپرده و روزانه بیش از ۶۶۰ لیتر فاضلاب وارد این رودخانه ها می شود.

شهردار رشت با تأکید بر اهمیت زیست محیطی رودخانه های زرجوب و گوهر رود تصریح کرد: در حال حاضر صدور مجوز خرید پس آب تصفیه شده برای ۱۱ استان صادر شده و امروز با حمایت مدیران ارشد استان، نمایندگان مردم در خانه مجلس و پارلمان محلی ضروری است تا این مجوز برای استان گیلان نیز صادر گردد.

وی در ادامه با قدردانی از دکتر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، با اشاره به بازدید مجموعه مدیریت شهری به همراه دکتر عدل معاونت فنی، امور زیربنایی و تولیدی سازمان برنامه و بودجه کشور از رودخانه های زرجوب و گوهر رود افزود: با سپری شدن یک برنامه پنج ماهه و در پی برگزاری جلسات مکرر با مدیران مرتبط در تهران و استان گیلان پیشنهاد تخصصی ورود سرمایه گذار بخش خصوصی در زمینه ایجاد تصفیه خانه فاضلاب خانگی ورودی به رودخانه های زرجوب و گوهر رود به شیوه خرید تضمینی پس آب از سوی اینجانب داده شد.

 نصرتی با اشاره به مذاکرات انجام شده توسط سازمان برنامه و بودجه کشور با مهندس جانباز مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور خاطرنشان کرد: علی رغم اینکه شهرداری متولی راه اندازی تصفیه خانه و رودخانه های شهری نیست ولیکن به دلیل اهمیت این موضوع از دید مدیریت شهری، در پی مذاکرات انجام شده با شرکت آب و فاضلاب کشور، مطالعات مربوطه آغاز و با تهیه طرح کوتاه مدت مقدمات جذب سرمایه گذار شروع می گردد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز