خبرگزاری کار ایران

در جلسه شورای حفاظت از منابع آب مطرح شد؛

ممنوعیت کاشت هندوانه در اراک/ با حفر چاه به‌صورت غیرقانونی برخورد می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۴۱۰۵۰

درجلسه شورای حفاظت از منابع آب اراک مقرر شد کاشت هندوانه به‌دلیل پراب برو بودن و تخریب‌کننده محیط زیست و چمن به‌دلیل مصرف بالای اب ممنوع شود.

به گزارش ایلنا از اراک، فرماندار اراک دراین جلسه گفت: کشت هندوانه که یکی از گیاهان غیر استراتژیک است و آسیب جدی به محیط زیست می‌زند، به‌دلیل مصرف بیش از اندازه آب و مصرف فراوان پلاستیک که موجب آلودگی شدید محیط می‌شود در شهرستان اراک ممنوع و محیط زیست شهرستان اراک موظف است افرادی که اقدام به کشت این محصول کرده‌اند شناسایی و به فرمانداری اراک معرفی شوند.

بختیاری گفت: همه این افراد باید بعد از شناسایی تعهد دهند که سال آینده این محصول را کشت نکنند و زمینی را که امسال در آن کشت هندوانه داشته‌اند را مثل روز اول قبل از کشت، پاک‌سازی کنند و تمامی پلاستیک‌ها را جمع‌آوری کنند در غیر این‌صورت محیط زیست موظف است با آنها برخورد کند.

او افزود: کاشت چمن نیز به‌دلیل مصرف آب زیاد در شهرستان اراک ممنوع است و اگر کاشت آن مشاهده شود با مسئولان امر برخورد قانونی خواهد شد.

مدیر آب و فاضلاب شهرستان اراک هم در این جلسه گفت: در حال حاضر 2 هزار و 522 حلقه چاه دارای مجوز در شهرستان اراک فعال است .

ظهیری افزود: سال‌گذشته 16 حلقه چاه غیرمجاز و در 3 ماهه ابتدای امسال 4 حلقه چاه غیرمجاز پر شده که در حال حاضر با توجه به فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی در این‌باره حفر چاه غیرمجاز بسیار کم شده است.

برخورد قاطع و قانونی با حفر چاه غیرمجاز، نصب کنتور حجمی هوشمند و تغییر الگوی کشت از گیاهان پرمصرف آبی به گیاهان دارویی از جمله مصوبات این جلسه بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز