خبرگزاری کار ایران

جروزالم‌پست نوشت؛

انتخاب اولین رییس «پروژه مبارزه علیه ایران» در وزارت جنگ اسرائیل با همراهی آمریکا

asdasd
کد خبر : ۶۴۰۸۶۶

برای اولین بار وزارت جنگ رییس پروژه مرتبط با مسائل ایران را که شامل برنامه هسته‌ای ایران و همکاری‌های اطلاعاتی با دیگر کشورها برای مقابله با حضور ایران در سوریه است را انتخاب کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از «جروزالم پست»، «گادی ایزنکوت» رییس ستاد نیروهای وزارت جنگ اسراییل، «نیتزان آلون» را که اخیرا ریاست اداره عملیات‌های ارتش را بر عهده داشته به عنوان اولین رییس پروژه ویژه وزارت جنگ برای هماهنگی مسائل مرتبط با جنگ علیه ایران گماشت. 

«آلون»، «ایزنکوت» را در سفر اخیرش به آمریکا همراهی می‌کرد. در این دیدارها سران ارتش آمریکا از جمله رییس ستاد مشترک ارتش این کشور حضور داشتند.

به گزارش این رسانه اسرائیلی، این اولین بار است که وزارت جنگ، رییس پروژه مرتبط با مسائل ایران را که شامل برنامه هسته‌ای ایران و همکاری‌های اطلاعاتی با دیگر کشورها برای مقابله با حضور ایران در سوریه است انتخاب کرده است. در گذشته «میر داگان» رییس موساد مسئول پرونده ایران تحت نخست وزیری «آریل شارون» و «ایهود باراک» بود اما در آن زمان جنگ تنها به فضای اطلاعاتی محدود می‌شد. 

به گزارش «جروزالم پست»، امروز جنگ به فضای بازتری منتقل شده و رویارویی نظامی را نیز شامل می‌شود. انتصاب رییس پروژه ویژه ایران نشان‌دهنده اهمیت زایدالوصف این تحولات از نظر اسرائیل است. 

در چارچوب دستورالعمل کاری ، «آلون» مسئول هماهنگی بین تشکیلات امنیتی اسرائیل و  آمریکاست. آمریکا و  اسرائیل تمایل‌شان را به تغییر نظام در ایران پنهان نمی‌کنند.

به گزارش «جروزالم پست»، رسانه‌های اسرائیلی اخیرا گزارش‌هایی درباره اعمال فشار آمریکا بر ایران به ویژه اجرای تحریم‌های آمریکا که تاثیر زیادی بر اقتصاد ایران دارد را قابل پیش‌بینی خوانده‌اند. «آلون» با توجه به توانمندی‌های خود می‌تواند میان وزارت جنگ، اطلاعات ارتش و موساد ارتباط برقرار کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز