خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

واکنش وزارت علوم به شهریه‌های هنگفت مقطع دکتری در دانشگاه آزاد

asdasd
کد خبر : ۶۴۰۵۷۰

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری به شهریه‌های هنگفت برخی رشته‌های دانشگاه آزاد در مقطع دکتری واکنش نشان داد.

مجتبی شریعتی‌نیاسر (معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا مبنی اینکه آمار بیکاری در کدام یک از رشته‌های دانشگاهی بیشتر است و در واقع کدام رشته‌های دانشگاهی بازار کار چندان مناسبی ندارند؟ گفت: پاسخ دادن به این سوال راحت نیست، زیرا مهم رشته محل‌ها و دوره‌ها و نه خود رشته هستند، از طرفی این امر به پارامترهای مختلفی بستگی دارد، نمی‌توان خیلی راحت گفت که به طور مثال لیسانس شیمی، فوق لیسانس مکانیک یا دکتری روانشناسی آیا بازار کار دارند یا ندارند؟ این حرف ساده‌ای نیست که یک مرجع حقوقی مثل بنده بخواهد، خیلی سریع این مساله را اعلام کند.

وی ادامه داد: در بعضی استان‌ها و در بعضی رشته‌ها می‌شود به طور مصداقی این را گفت، اما نه در فضای رسانه، ما در سیاستگذاری‌هایمان ارزش افزوده بعضی از مشاغل را در استان‌های مختلف در آورده‌ایم و برای ما الان مشخص است که در چه استان‎هایی و چه فارغ التحصیلانی می‌توانند شغل داشته باشند تا بر اساس آن  رشته‌ها را مدیریت کنیم.

شریعتی نیاسر در پاسخ به سوالی درباره شهریه‌های هنگفت برخی رشته‌های دانشگاه آزاد در مقطع دکتری گفت: قطعا شهریه‌های دکتری ضوابط خودش را دارد، این‌ها مصوب هیات امناست و طبق مصوبه هیات امنا همه دانشگاه‌ها موظف‌اند، تعرفه‌هایشان را تعریف کنند. اگر دانشگاهی فراتر از مصوبه هیات امنا شهریه ‌بگیرد، خلاف کرده است و با آن برخورد می‌کنیم.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: نظام آموزش عالی کشور آمادگی دارد از دانشجویانی که در خارج از کشور تحصیل می‌کنند و به خاطر فشارهایی که امروز بر کشور ما وارد شده، نمی‌توانند به تحصیل خود ادامه دهند استقبال کند تا داخل کشور به تحصیلشان ادامه دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز