خبرگزاری کار ایران

مدیرکل منابع طبیعی استان لرستان خبر داد:

اجرای 3 پروژه آبخیزداری در شهرستان خرم آباد

asdasd
کد خبر : ۶۳۹۹۵۰

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان از اجرای 3 پروژه آبخیزداری در شهرستان خرم آباد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا در خرم آباد، شیرزاد نجفی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اجرای عملیات مکانیکی و بیولوژیکی با هدف افزایش پوشش گیاهی، مقابله با فرسایش خاک، کنترل سیل و رسوب و افزایش ذخایر آب زیرزمینی در سطح شهرستان خرم آباد در حال اجرا است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان با اشاره به اینکه این پروژه ها در 3 حوزه آبخیز، شوراب چنار بگالی، قلعه گل و سرکانه اجرایی می شود، اظهار کرد: این طرح ها در قالب عملیات مکانیکی و بیولوژیکی به صورت اجرای سازه های سنگی ملاتی و گابیونی در مسیر سیلاب ها با صرف اعتباری بالغ بر 6 میلیارد و 600 میلیون ریال در حال اجراست.

وی ضمن تاکید بر لزوم افزایش پوشش گیاهی، وسعت مراتع و جنگلها در حفاظت از آب و خاک خاطر نشان کرد:حفظ و ذخیره‌سازی نزولات‌جوی، جلوگیری از افت سریع آب سفره‌های زیرزمینی، افزایش تولیدات کشاورزی، دامی و صنایع مرتبط و ایجاد اشتغال، فرآیند اجرای آبخیزداری است.

نجفی با بیان اینکه مقابله با خشکسالی، توسعه و بهبود کیفیت و کمیت آب‌های زیرزمینی در کنار بهبود و توسعه زیست گاه‌های جنگلی، مرتعی و پناهگاه‌های حیات وحش از دیگر پیامد‌های عملیات آبخیزداری در لرستان است، بر لزوم توسعه حوزه‌های آبخیز در سطح استان تاکید کرد.

انتهای پیام/
حسام شفیعی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز