خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی اردبیل خبر داد:

مستندسازی الحاق «شیخ کلخوران» به پایگاه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی

asdasd
کد خبر : ۶۳۹۷۸۱

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از مستندسازی الحاق اثر تاریخی شیخ کلخوران به پایگاه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی خبر داد.

به گزارش ایلنا، نادر فلاحی در جلسه مشترک با مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان و بررسی مشکلات ساماندهی شیخ کلخوران تصریح کرد: با توجه به اهمیت تاریخی این بنا الحاق آن به مجموعه جهانی در دست بررسی و مستندسازی است.

وی افزود: شیخ کلخوران محل آرامگاه پدر شیخ صفی الدین اردبیلی و یکی از بناهای تاریخی شاخص دوره صفوی استان اردبیل است که ساماندهی و مرمت آن اخیرا در اولویت میراث فرهنگی استان قرار گرفته است.

فلاحی با اذعان به اینکه در ساماندهی این اثر تاریخی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان نیز می‌تواند مشارکت و همکاری داشته باشد، متذکر شد: با این وجود ضروری است تمامی طرح های اجرایی بر اساس طرح مصوب ساماندهی عملیاتی شود و از اجرای سلیقه ای طرح ها پرهیز کرد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تاکید کرد: ساماندهی شیخ کلخوران تا روز استان اردبیل چهارم مرداد ماه برنامه ریزی شده تا در حضور دکتر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی، بتوان از طرح های اجرا شده بهره برداری کرد.

وی افزود: ساماندهی و مرمت شیخ کلخوران یکی از مطالبات مردم استان است که قویا با بسیج نیروهای اداره کل در حال اجرا است.

فلاحی همچنین به مشارکت و تعامل با اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اشاره و تصریح کرد: در قالب تفاهم نامه می توان طرح هایی را عملیاتی کرده و بسته های سرمایه گذاری برای اداره کل اوقاف و امور خیریه استان پیشنهاد کرد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همچنین به مشارکت اداره کل در احداث 58 چشمه سرویس بهداشتی در امامزاده سید صدرالدین اشاره کرد و افزود: در تامین زیرساخت ها اداره کل آماده همکاری است.

وی همچنین خواستار مشارکت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در برنامه‌های روز اردبیل و معرفی امامزاده ها در این بازه زمانی شد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز