خبرگزاری کار ایران

مدیرکل اجتماعی استانداری خوزستان گفت:

اختصاص 20 درصد از امکانات فرهنگی دستگاه های اجرایی به غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان

asdasd
کد خبر : ۶۳۹۷۳۴

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان گفت: ضرورت استفاده از ظرفیت همه دستگاه ها در غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان قابل انکار نیست و تمامی دستگاه ها باید ۲۰ درصد از امکانات تفریحی، ورزشی و فرهنگی خود را به این امر مهم اختصاص دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، محمد صادق کریمی کیا در جلسه ساماندهی و غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان که ظهر امروز، یکشنبه (10 تیرماه 1397) در سالن جلسات معاونت سیاسی برگزار شد، افزود: طرح غنی سازی اوقات فراغت یک فرصت طلایی است که باید برای تربیت و آموزش مهارت های زندگی به فرزندانمان از آن بهره مند شویم.

وی با اشاره به اینکه امکانات بسیار خوبی در سطح استان وجود دارد، ادامه داد: متولیان برنامه های فرهنگی باید نگاه ویژه ای به موضوع اوقات فراغت و تعطیلات تابستان داشته باشند، اما متاسفانه به رغم تلاش های صورت گرفته از سوی سازمان های ذیربط شاهد برخی کم کاری ها در این خصوص هستیم و برنامه هماهنگ و منظمی در این مورد وجود ندارد.

مدیر کل امور اجتماعی استان آموزش و پرورش را متعلق به همه دانست و افزود: ضرورت استفاده از ظرفیت همه دستگاه ها و صنایع بزرگ استان در غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان قابل انکار نیست و تمامی دستگاه ها باید 20 درصد از ظرفیت و امکانات تفریحی، ورزشی و فرهنگی خود را به غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان اختصاص دهند و با اداره کل آموزش و پرورش استان همکاری لازم را بعمل آورند. 

 کریمی کیا با اشاره به اینکه برنامه ریزی و غنی سازی اوقات فراغت برای جوانان و نوجوانان سال ها مغفول مانده، بیان کرد: متاسفانه اغلب به دنبال آسیب های اجتماعی هستیم؛ در صورتیکه آسیب های اجتماعی معلول بی توجهی به برنامه های ایجابی مثل نشاط اجتماعی، سرمایه اجتماعی و انسجام اجتماعی است و برنامه های اجتماعی، فرهنگی و هنری می توانند نقش موثری در جلوگیری از معضلات اجتماعی داشته باشند. 

وی تاکید کرد: اجرای برنامه های اجتماعی، فرهنگی، هنری و ورزشی باعث شادی، ایجاد سرزندگی و جلوگیری از آسیب های اجتماعی می شود؛ لذا باید به این موضوعات توجه جدی داشته باشیم.

در ادامه مدیر کل امور اجتماعی استان تصریح کرد: در طرح غنی سازی اوقات فراغت همچون سال گذشته نگاه ویژه ای به مناطق حاشیه داریم و طبق هماهنگی های صورت گرفته 40 درصد از برنامه های آموزش و پرورش به مناطق کم برخوردار اختصاص خواهد یافت.

در پایان کریمی کیا تاکید کرد: با مدیریت و همدلی بیشتر بین ادارات و صنایع بزرگ استان می توان تابستان امسال، فصل جدیدی را در عرصه برنامه های اجتماعی، فرهنگی، هنری و ورزشی برای جوانان و نوجوانان رقم زد و از هیچ کوششی در این زمینه دریغ نخواهیم کرد.

در پایان این جلسه مصوب شد امکانات و ظرفیت های تمام شهرستان ها به تفکیک مشخص شوند تا براساس آن در جهت غنی سازی هر چه بهتر دانش آموزان توسط آموزش و پرورش استان اقدامات لازم صورت گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز