خبرگزاری کار ایران

مدیر کل گمرکات کردستان اعلام کرد:

روند صعودی صادرات از گمرکات کردستان/ محصولات کشاورزی پیشگام در صادرات

asdasd
کد خبر : ۶۳۹۵۸۳

مدیر کل گمرکات کردستان با اشاره به روند افزایش صادرات از گمرکات استان گفت: بالاترین میزان صادرات مربوط به محصولات کشاورزی بوده است.

بختیار رحمانی پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در باره آخرین آمار گمرکات کردستان ضمن اشاره به افزایش 68 درصدی صادرات گمرکات کردستان در 3 ماهه نخست سال جاری اظهار کرد: بالاترین میزان صادرات مربوط به محصولات کشاورزی بوده که با اختصاص213 هزار به ارزش 83 میلیون دلار، رشد 162 درصدی را نسبت به سال گذشته داشت .

وی ادامه داد: رتبه دوم کالای صادراتی مربوط به مصنوعات پلاستیکی است که  با 10هزار تن صادرات این کالابه ارزش 26میلیون دلار ، شاهد رشد 4 درصدی صادرات آن بوده‌ایم.

رحمانی پور با اشاره به روند افزایش صادرات از گمرکات استان، افزود:کل صادرات خروجی از گمرکات استان با احتساب صادرات سایر گمرکات 490هزار تن به ارزش 294 میلیون دلار بوده که رشد 56 درصدی وزنی و 36 درصدی دلاری را به نسبت مشابه سال گذشته داشته است.

مدیر کل گمرکات کردستان مهم‌ترین اقلام صادراتی از گمرکات استان را شامل سبزی و میوه های خوراکی، مواد معدنی، سنگ فلز جوش، محصولات سرامیکی و مواد پلاستیکی است و مهمترین کشور هدف این کالاها کشور عراق با صادرات 315هزار تن به ارزش 159میلیون دلار بوده و سایر کالاها به کشورهای افغانستان، پاکستان، رومانی و ارمنستان صادر شده است.

رحمانی پور با بیان این که روند صادرات استان کردستان طی چند سال اخیر صعودی بوده است، خاطرنشان کرد: طی3 ماهه نخست امسال گمرک باشماق بین 106 گمرک رتبه16 ارزشی و رتبه 15 وزنی را کسب کرده است.  

وی در باره آمار واردات به گمرکات استان کردستان گفت : میزان واردات به گمرکات استان کردستان طی3 ماهه نخست سال جاری 14 میلیون دلار برآورد شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 28 درصد کاهش داشته است . مهم‌ترین کالاهای وارداتی به گمرکات استان،  ماشین آلات مکانیکی و برقی، ضایعات پلاستیک، ضایعات و مصنوعات آلومینیوم و مهم‌ترین کشور هدف کالاهای وارداتی به استان کشور ترکیه با واردات 6 میلیون دلار بوده است. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز