خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش در سفر یکروزه به کرج:

جامعه برای اشتغالزایی نیازمند نیروی مهارتی است

asdasd
کد خبر : ۶۳۹۵۷۷

وزیر آموزش و پرورش در سفری یک روزه به استان البرز گفت: توجه به آموزش رشته های مهارتی در جامعه راه ایجاد بازار کار برای جوانان است و باعث می شود که تحصیل‌کرده بیکار نداشته باشیم.

به گزارش ایلنا،سید محمد بطحائی امروز در سفر یک روزه به استان البرز ضمن بازدید از مسابقات کشوری علمی و کاربردی که در استان برگزار شد، اظهار داشت: جامعه ما امروز با توجه به وضعیت اشتغال نیاز به نیروی مهارتی دارد و آشنایی دانش آموزان و اولیاء با رشته‌های مهارتی می‌تواند نقش موثری در هدایت آینده سازان کشور به سمت رشته های زیر مجموعه شاخه کاردانش و فنی حرفه ای داشته باشد.

وی بیان داشت:تحصیل دانش‌آموزان در هنرستان‌های کاردانش و فنی حرفه‌ای موجب می شود که پس از گرفتن مدرک دیپلم بلافاصله جذب باز کار شوند.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: دانش آموزان در کنار تحصیل باید به فراگیری یک مهارت نیز توجه کنند تا با کسب مهارت مورد علاقه در آینده مشکلی برای اشتغال نداشته باشند و در بازار کار بتوانند فعالیت کنند.

وی در ادامه افزود: مسابقات ملی بهترین فرصت برای معرفی رشته های مهارتی و به نمایش گذاشتن توانمندی دانش آموزان در رشته های زیرمجموعه کاردانش و فنی حرفه ای است.

بطحائی تصریح کرد: شناساندن رشته های شاخه کاردانش به مردم، بروز خلاقیت های عملی، تشویق و ترغیب دانش آموزان برای ثبت نام در رشته های مهارتی، تقویت روحیه رقابت جویی و رقابت پذیری هنرجویان از اهداف برگزاری این مسابقات است.

وی اظهارداشت: در این دوره از مسابقات هنر آموزان هنرستان‌های شاخه کاردانش مشارکت بالایی در سطح منطقه‌ای، استانی و کشوری داشتند.

وی با اشاره به اینکه در این دوره از مسابقات ملی 198 نفر توانستند به مرحله کشوری راه پیدا کنند، اظهارداشت: هنرآموزان با نشاط و توانمندی خاصی در این رقابت کشوری حضور پیدا کرده اند.

وی در ادامه به میزبانی استان البرز در این مسابقات کشوری پرداخت و یادآورشد: شرایط لازم برای رقابت سالم شرکت کنندگان در این دوره فراهم آمده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز