خبرگزاری کار ایران

استاندار خوزستان عنوان کرد:

نیازهای فرهنگی تمام گروه‌ های هدف در استان خوزستان باید تامین شود

asdasd
کد خبر : ۶۳۸۶۶۲

استاندار خوزستان در پنجاه و چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان، گفت: نیازهای فرهنگی تمام گروه‌ های هدف در استان باید تامین شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، غلامرضا شریعتی در پنجاه و چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان که در بیت نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، اظهار داشت: جلسات شورای فرهنگ عمومی از ٢ سال پیش بعد از وقفه چند ساله به صورت مستمر و مداوم در استان برگزار می‌شود.

وی افزود: کمیته‌ها و کارگروه‌ های مختلفی در این شورا تشکیل شد که این کارگروه‌ها در حوزه‌ های مختلفی آسیب‌شناسی کرده و به ارائه راهکار مناسب برای حل این آسیب‌ها پرداختند.

شریعتی در خصوص برنامه‌ های اجرا شده در حوزه نشاط اجتماعی گفت: برگزاری مسابقات ورزشی و توسعه زیر ساخت‌های مرتبط با آن، برگزاری کنسرت موسیقی مطابق با قوانین نظام، برگزاری مراسم های دینی و مذهبی و ارتباط با قاریان برجسته از جمله اقدامات به عمل آمده برای تامین سلایق مختلف در حوزه نشاط اجتماعی در استان بوده است.

استاندار خوزستان افزود: از جمله برنامه‌ های دیگری که در حوزه فرهنگ عمومی در دستور کار این شورا قرار دارد، می‌توان به ساخت کتابخانه‌ های عمومی در مناطق محروم و حاشیه‌ای استان، تکمیل و تجهیز دارالقرآن، تکمیل خانه هنرمندان و پلاتوهای تئاتر در اهواز اشاره کرد.

وی ادامه داد: از دیگر اقدامات مهم این شورا در سطح استان اجباری کردن مقطع پیش‌دبستانی در خوزستان و صعود از رتبه ١٨ به رتبه نخست کشور در بحث اجرای طرح پیش‌دبستانی در استان است.

شریعتی از دیگر معضلات حوزه فرهنگ در استان را دانش‌ آموزان بازمانده از تحصیل به علت فقر مالی و ترک تحصیل دانش‌آموز دختر در مناطق محروم به علت نبود فضای آموزشی در مقطع راهنمایی و دبیرستان دانست و افزود: در همین راستا سال گذشته هزار و ١٠٠ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل شناسایی و به کلاس‌ های درس بازگردانده شدند و برای آموزش دختران در مقطع راهنمایی و دبیرستان در مناطق محروم به دنبال اجرایی کردن طرح تحصیل از راه دور هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز