خبرگزاری کار ایران

بازداشت ۱۰ نفر در فرانسه به ظن تلاش برای حمله به مسلمانان

asdasd
کد خبر : ۶۳۸۵۵۵

پلیس فرانسه ۱۰ نفر را به ظن تلاش برای حمله به مسلمانان این کشور بازداشت کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، ۹ مرد و یک زن در فرانسه بازداشت شده‌اند و این افراد عضو گروه‌های راست افراطی هستند. سن این افراد بین ۳۲ تا ۶۹ اعلام شده است.

در میان بازداشت‌شدگان پلیس بازنشسته و سرباز ارتش دیده می‌شوند. این افراد شنبه گذشته در عملیات پلیس فرانسه بازداشت شده‌اند.

یک منبع قضایی به خبرگزاری فرانسه گفته است که این افراد به اقدام برای «ارتکاب عملیات مجرمانه تروریستی» متهم شده‌اند. به گفته این منبع، این افراد به دنبال اقدام تند و خشنی علیه مسلمانان بودند.

چند نفر دیگر هم به نقض قوانین تملک سلاح‌های گرم و در اختیار داشتن یا تولید قطعات انفجاری متهم شده‌اند.

پلیس افراد بازداشت‌شده را به یک گروه کمتر شناخته شده راست افراطی منتسب کرده است. این گروه از مردم فرانسه می‌خواهد با «مسلمانان بجنگنند» و از مسلمانان به عنوان «دشمن درونی» یاد می‌کند.

در عملیات پلیس فرانسه در پاریس، جزیره کرس و منطقه شرانت-ماریتیم، چندین قبضه تفنگ، تفنگ دستی و نارنجک دست‌ساز کشف شدند.

پلیس گفته است در این عملیات ۳۶ قبضه اسلحه و مقادیر قابل توجهی مهمات و مواد شیمیایی که از آن می‌توان برای ساخت بمب دستی استفاده کرد، کشف شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز