خبرگزاری کار ایران

صدیقی:

شهید بهشتی عکس‌العملی زندگی نمی‌کرد

asdasd
کد خبر : ۶۳۸۴۲۷

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه سعه صدری که شهید بهشتی داشت در نوع خودش بی‌‌‌‌نظیر بود، تاکید کرد: دشمنان و مخالفان را تحمل می‌‌‌کرد، منفعل نمی‌شد، عکس‌العملی زندگی نمی‌کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در مراسم سی و هفتمین سالگرد فاجعه هفتم تیر و گرامیداشت شهید بهشتی گفت: به تعبیر امام، بهشتی یک ملت بود. 

وی با اشاره به فاجعه هفتم تیر اظهار داشت: انبیا از طرف خدا مامور تحول در جامعه بشری بودند و بعثت ایجاد کردند که علیه گرایش‌‌‌های مضر و خطرناک و بر رفتار غیر انسانی اقدام کنند.

مشاور رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه خدا شما را به یک چیز فرا می‌‌خواند که مجاهدت و رزمندگی است، تصریح کرد: قیام مبدا حرکت انبیا بوده است. کسانی که تشنه قدرت بودند هم ذات پاید و هم برداشت نادرستی داشتند. با مردم مقابله کردند.

صدیقی با اشاره به روایات مربوط به شکل‌‌‌گیری جهان بشری خاطرنشان کرد: تاریخ مملو است از درگیری بین حق و باطل یعنی رهبران نور با طاغوتیان تاریخ بشر بوده است. این تفکر سکولار است که امامان کاری با مردم ندارند. 

وی با اشاره به پیامبران خدا ابراز داشت: پیامبر اسلام (ص) حکومت تشکیل داد و سیزده سال اول پرورش انسان‌‌‌ها و ایجاد زمینه‌‌‌سازی بود و در ۱۰ سال مدینه برخلاف تفکر سخیف کسانی که فکر می‌‌‌کنند بدون حکومت می‌‌توان جامعه را ساخت، حکومت را تشکیل دادند و قربانی‌‌های فراوان دیدند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه بعد از پیامبر (ص) نفوذی‌‌‌هایی که خود را در کنار پیامبر (ص) جا کرده بودند، امیرالمؤمنین (ع) را ۲۵ سال خانه‌‌نشین کرده و کنار زدند، عنوان کرد: انقلاب ما انقلابی در امتداد پیامبران و امامان بود و خدا توفیقی به امام داد که ملت را دگرگون کرد. انقلابی فرهنگی، اخلاقی، اجتماعی و سیاسی و در یک جمله انقلاب دینی بود و اقتصادی و کاری و دانشگاهی نبود و همه مردم به صحنه آمدند.

صدیقی با بیان اینکه در این انقلاب همه اقشار به صحنه آمدند و وقتی یک اعجازی از دین در قالب انقلاب اسلامی رخ داد، تازه شرق و غرب بیدار شدند، تصریح کرد: آنها وقتی دیدند یک انقلاب دینی محقق شده، به وحشت افتادند لذا به تکاپو افتادند که انقلاب را در نطفه خفه کنند، اما به توطئه‌ها اکتفا نکردند و گفتند باید موتور این انقلاب را که شخصیت‌های آن هستند از کار انداخت که به سراغ شهید بهشتی و دیگر شهدا و شخصیت‌‌‌های انقلابی رفتند و همه را به شهادت رساند.

وی با بیان اینکه شهید بهشتی دارای ظرفیت جهانی بود و با مکاتب فلسفی دنیا و زبان‌‌‌‌های مختلف آشنایی داشت، خاطرنشان کرد: ایشان به ما فلسفه هگل درس می‌داد. شهید بهشتی زمانی تاکید کرد ما فهمیدیم که فلسفه خواندنی نیست و اندیشیدنی است.

این مقام قضایی با بیان اینکه سعه صدری که شهید بهشتی داشت در نوع خودش بی‌‌‌‌نظیر بود، ابراز داشت: دشمنان و مخالفان را تحمل می‌‌‌کرد، منفعل نمی‌شد، عکس‌العملی زندگی نمی‌کرد. شهید بهشتی، ولایت فقیه را حاکمیت خدا می‌‌‌دید و در برابر آن تسلیم بود، لذا در مقابل هجمه‌‌‌‌های شدید مخالفان داخلی و خارجی منفعل نمی‌‌‌‌شد.

صدیقی با تاکید بر اینکه نگرانم مسئولانی که نمی‌توانند کار کنند، مردم را جوری ناامید کنند که شخصیت‌های زنده امروز که شبیه شهید بهشتی هستند، مانند او مظلوم واقع شوند، بیان کرد: در این صورت، برای حفظ انقلاب نیاز به خون اینها شود. رهبر انقلاب یادگار همه شخصیت‌های شهید انقلاب است و هر کس را یاد کنیم باید ایشان را ببوییم.

وی افزود: امام خمینی، شهید بهشتی‌‌‌ها را متجلی کرد، بحر عمیقی بود که لؤلؤ و مرجان‌ها را عرضه کرد. شهید بهشتی، ابتکارات فراوانی در دستگاه قضا به وجود آورد و اگر فرد بهتری را  داشت، او را در راس دستگاه قضا قرار می‌‌‌‌داد.

در این مراسم علیرضا محجوب، محمدنبی حبیبی و جمعی دیگر از مسئولان کشور و خانواده شهدا در این مراسم حضور داشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز