خبرگزاری کار ایران

در جلسه شورای پدافند غیرعامل تالش مطرح شد؛

کیفیت ساخت و سازها با پیوست پدافند غیرعامل همراه باشد

asdasd
کد خبر : ۶۳۸۳۵۷

جلسه شورای پدافند غیرعامل شهرستان تالش در سالن فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش ایلنا از تالش، در این نشست امیر محمدپور با اشاره به اهمیت پدافند غیرعامل اظهار داشت: هدف از پدافند غیرعامل حفاظت از جان و مال مردم، تاسیسات، زیر ساخت‌ها، منابع اقتصادی و سرمایه فرهنگی و سیاسی است.

وی با تشریح اهداف پدافند غیرعامل خاطرنشان کرد: پدافند غیرعامل در تعریفی جامع به معنای مجموعه اقدامات غیرمسلحانه است که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب‌پذیری، ارتقای پایداری ملی و تسهیل در امر مدیریت بحران در برابر تهدیدات نظامی دشمن می‌شود.

دبیر شورای پدافند غیرعامل گیلان افزود: ضرورت استحکام زیرساخت‌ها اجرای پدافند غیرعامل استحکام زیرساخت‌ها و جایگزینی و دو منظوره کردن تاسیسات باید مورد توجه مدیران دولتی و بخش خصوصی قرار بگیرد.

محمدپور با بیان اینکه استحکام زیرساخت‌ها در حوزه‌های راه، ابنیه و ساخت و ساز باید استاندارد سازی شده و کیفیت آن ها با پیوست پدافند غیرعامل همراه باشد،تصریح کرد: هر اقدام غیر مسلحانه‌ای که موجب کاهش آسیب پذیری نیروی انسانی، ساختمان‌‌ها، تاسیسات، تجهیزات، اسناد و شریان‌های کشور در مقابل عملیات خصمانه و مخرب دشمن گردد پدافند غیرعامل خوانده می‌شود و در جنگ نرم پدافند غیرعامل به مسائلی می‌پردازد که با کاهش صدمات و شکاف‌ها در باورهای نیک افراد جامعه، میزان تاثیرگذاری حملات نرم را کاهش داده و قدرت بازپروری افکار را افزایش می‌دهد و امروز هدف نهایی دشمن این است که ایران مجدد پای میز مذاکره برود.

محمدپور شورای پدافند غیر عامل را بازوی قدرتمند اداره کل پدافند غیرعامل برشمرد و خاطرنشان کرد: موفقیت پدافند غیرعامل در گرو هماهنگی ها و همکاری های همه نهادها ، دستگاهها و مردم است.

در ادامه عیسی مهدوی فرماندار تالش با اشاره به پیشرفت تکنولوژی در عصر کنونی اظهار کرد: امروز پیشرفت های علم و فناوری دیگر معطوف به جنگ سخت نمی‌شود بلکه جنگ نرم را هدف قرار داده اند.

وی افزود: دشمن به دنبال نقاط ضعف زیرساخت ها و منابع است که بتواند با ابزار خود نقاط ضعف را شناسایی کرده و تاثیر بگذارد.

مهدوی فرماندار شهرستان تالش پدافند غیرعامل را مقوله ای پیچیده خواند که نیازمند مدیریت است و می تواند با کمترین امکانات بهترین فرصت ها را به وجود آورد.

لازم به ذکر است: در این مراسم طی حکمی از سوی رییس شورای پدافند غیرعامل استان گیلان،عیسی مهدوی بعنوان رییس شورای پدافند غیرعامل شهرستان تالش منصوب و حکم خود را از سرپرست اداره کل پدافند غیرعامل استان گیلان دریافت کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز