خبرگزاری کار ایران

حکم یک قاضی فدرال علیه دستور مهاجرتی ترامپ

asdasd
کد خبر : ۶۳۸۰۵۰

یک قاضی فدرال در آمریکا حکم کرد که سازمان‌های مهاجرتی دیگر نمی‌توانند فرزندان مهاجران غیرقانونی را از والدین‌شان جدا کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، یک قاضی فدرال روز گذشته -سه‌شنبه- حکم کرد که ماموران مهاجرت دیگر نمی‌توانند کودکان و والدین مهاجر را که هنگام عبور غیرقانونی از مرز مکزیک دستگیر شده‌اند، از یکدیگر جدا کنند.

این قاضی همچنین حکم کرد که خانواده‌هایی که پیش‌تر هنگام بازداشت از یکدیگر جدا شده بودند، باید دوباره به یکدیگر بپیوندند. 

«دانا سابرا»، قاضی منطقه‌ای در ایالات متحده،‌ درخواست اتحادیه آزادی‌های مدنی که شکایتی اولیه را درباره خانواده‌های جداشده تقدیم دادگاه کرده بود، پذیرفت.

از اوایل ماه می که دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، سیاست «عدم مدارا» را پیش گرفت،‌ بیش از دو هزار و ۳۰۰ کودک مهاجر از خانواده‌های خود جدا شده‌اند. سیاست جدید ایالات متحده بخشی از برنامه این کشور مبنی بر تحت پیگرد قرار دادن تمام بزرگسالانی است که به‌طور غیرقانونی از مرزهای این کشور عبور می‌کنند، ازجمله کسانی که با کودکان خود تن به این سفر پرمخاطره می‌سپارند. 

تصمیم این قاضی می‌تواند دولت را مجبور کند تا به‌سرعت ابهام‌های موجود در دستور ریاست‌جمهوری را رفع‌ و رجوع کند و سازمان مربوط به دولت مجبور به بازگرداندن کودکان به آغوش خانواده‌هایشان شوند. دولت البته می‌تواند به این تصمیم دادگاه اعتراض کند. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز