خبرگزاری کار ایران

ضرورت پیاده‌سازی سیستم مدیریت کیفیت و ایمنی مواد غذایی با تمرکز بر استانداردهای BRC و IFS

asdasd
کد خبر : ۶۳۷۴۳۷

برای اولین بار در ایران، کارگاه آموزشی رایگان ضرورت پیاده سازی سیستم مدیریت کیفیت و ایمنی موادغذایی با تمرکز بر استانداردهای BRC و IFS برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، موسس پویش ملی صادرات که برگزار کننده این کارگاه است، در این خصوص گفت: همزمان با برگزاری نمایشگاه اگروفود از این فرصت استفاده کرده و با هدف سلامت جامعه ایران و ورود موثر تولیدکنندگان ایرانی به بازارهای جهانی، این کارگاه را در تاریخ 10 تیرماه از ساعت ۸ تا ۱۲ برگزار می کنیم.

محمد امین حاج کاظمیان با بیان اینکه دنبال تحولی بنیادین در صنایع غذایی کشور هستیم، تاکید کرد: قدرت مذاکره با جهان امروز، ورود، تأمین و حضوری مؤثر و ماندگار در شبکه های توزیع و عرضه غذایی دنیا ،ادبیاتی متفاوت می طلبد، که استانداردهای BRC و IFS شاه بیت آن است .

وی با اشاره به اینکه پویش ملی صادرات، بلوغ همه صنایع غذایی ایران را هدف گرفته خاطرنشان کرد: استقرار استانداردهای BRC و IFS برای سلامت ملتها و آیندگانمان یک نیاز است، براین اساس در این کارگاه  در کنار آشنایی با استانداردهای BRC و IFS  موضوعات مدیریت سیستم، کنترل خطرات و نقاط بحرانی و قابلیت ردیابی مطرح می شوند.

وی افزود: واقعیت این است که عمر صنایع غذایی نا ایمن، دیگر به سر آمده است و باید به مردم ایران تعریف صحیح امنیت غذایی را اطلاع رسانی کرد؛زیرا گواهی هایی چون HACCP  و ISO ها، کیفیت و ایمنی محصول را به ارمغان نمی آورند . این در حالی است که هدف غایی این کارگاه  سلامت جامعه است و برای تحقق این امر لازم است تا سهم ایران را در تولید موادغذایی ایمن در مقایسه با دیگر کشورها افزایش یابد.

وی افزود:دنیای امروز، دنیایی هوشمند است و دولتهای هوشمند، برای حفظ خود، منافع و سلامت ملتهایشان را به خوبی هدف گرفته اند، چرا که هزینه درمان و تامین اجتماعی برای دولتها بسیار سنگین و طاقت فرساست.

حاج کاظمیان با بیان اینکه بازارهای جهانی به دنبال محصولات با کیفیت و قیمت مناسب هستند، ادامه داد: کالای ناایمن با هر رنگ و طعم و بسته بندی به هیچ عنوان نمی تواند در بازارهای امروز فروش داشته باشد . زیرا تولیدکننده ای ایمن خطاب می شود که استقرار استانداردهایی چون BRC و IFS را در دستور کار سازمان خود قرار داده است، که سالانه نیز این استانداردها ارتقا می یابند و حتی با قدرت پول، هرگز نمی توان آنها را خرید.

موسس پویش ملی صادرات با تاکید بر اینکه این استانداردها، صرفا بهانه ای برای تبلیغ محصول نیست، تصریح کرد: این استانداردها ابزاری برای حضور و نقش آفرینی در سبد کالای ایمن هستند و رسالتی شفاف دارند.این در حالی است که به دلیل قابلیت ردیابی در زنجیره تامین از ابتدا به انتها و از انتها به ابتدا ، مانع هرگونه عدم انطباق و در ادامه مخاطره برای مصرف کننده نهایی می شود و به همین دلیل است که این استانداردها برای تمامی حلقه های زنجیره تامین، تعریف شده اند.

لازم به ذکر است که شرکت در این کارگاه برای عموم علاقمندان و صاحبان صنایع غذایی، تامین کنندگان مواد اولیه، کارشناسان و ناظران امور کیفی در این حوزه به صورت رایگان است .علاقمندان برای حضور در این کارگاه می توانند با شماره تلفن 25942 با دبیرخانه پویش ملی صادرات تماس بگیرند و یا از طریق لینک https://evnd.co/ALXmf  به صو رت آنلاین برای حضور در این کارگاه ثبت نام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز