خبرگزاری کار ایران

با محوریت محیط‌زیست؛

همایش ملی آموزش جغرافیا در مدارس کشور برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۳۷۳۳۷

سرپرست دفتر آموزش سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه ارتقاء آگاهی، پیش شرط حفاظت صحیح از محیط زیست است، از برگزاری دومین همایش ملی آموزش جغرافیا در مدارس کشور با محوریت محیط زیست خبر داد.

به گزارش ایلنا، سیدابوالقاسم موسوی با اشاره به برگزاری جلسه شورای سیاستگذاری دومین همایش ملی آموزش جغرافیا در مدارس کشور با رویکرد «بررسی فرصت و چالش های آموزش رسمی محیط زیست کشور»، گفت: به طور کلی همایش های تخصصی فرصتی برای تبادل اندیشه و دیدگاه ها میان تمامی اندیشمندان یک حوزه است و از این رو برگزاری همایش ملی آموزش جغرافیا در مدارس کشور با رویکرد زیست محیطی می تواند منجر به دریافت و جمع بندی نظرها و پیشنهادهای طیف های مختلف مرتبط با این حوزه همچون معلمان، شخصیت های اجرایی، سمن ها و اساتید شود.

وی با بیان اینکه هدف از این هم اندیشی، ارتقاء کمی و کیفی محتوای زیست محیطی کتاب های درسی دانش آموزان و استفاده از ظرفیت نظام آموزش رسمی کشور برای تربیت نسل حافظ و دوستدار محیط زیست است، اظهار کرد: به طور نمونه یکی از مباحث مورد پیگیری در خصوص همایش مذکور ایجاد فرصت برای ارسال و دریافت مقالاتی با موضوعاتی همچون اهمیت ارتقاء کمی و کیفی سواد محیط زیستی در نظام آموزش رسمی کشور، نقش، تکلیف و جایگاه دستگاه ها و وزارتخانه های مختلف در ارتباط با آموزش های محیط زیستی، بررسی نگاه آموزش عالی کشور به آموزش های محیط زیستی و برنامه ها و چشم اندازهای این حوزه، بررسی شیوه های نوین آموزش محیط زیست، بررسی میزان اثربخشی طرح ها و پروژه های محیط زیستی در نظام آموزش رسمی کشور، همچنین بررسی اهمیت و جایگاه سرمایه های اجتماعی در آموزش های محیط زیستی است.

موسوی اشاره ای هم به پیشنهاد نمایندگان وزارت آموزش و پرورش به عنوان متولی اصلی برگزاری دومین همایش ملی آموزش جغرافیا در مدارس کشور با رویکرد زیست محیطی برای برگزاری آن در دی ماه ۱۳۹۷ داشت و افزود: سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان یکی از دستگاه های همکار در برگزاری همایش مذکور، میزبانی مکانی و فعالیت در کمیته علمی را بر عهده دارد.

سرپرست دفتر آموزش سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به سابقه خوب همکاری های گذشته وزارت آموزش و پرورش و سازمان حفاظت محیط زیست به ویژه در تهیه و تالیف کتاب «انسان و محیط زیست» برای دانش آموزان مقطع یازدهم، خاطرنشان کرد: کتاب "انسان و محیط زیست" موضوعات مختلف محیط زیستی همچون آب، هوا، پسماند و گردشگری پایدار را در بر گرفته است.

وی ادامه داد: تالیف کتاب «انسان و محیط زیست» که پس از جلسات متعدد کارشناسی و با توجه به تمامی محدودیت های وزارت آموزش و پرورش در کتب تالیفی برای نظام آموزش رسمی کشور صورت گرفت یکی از اتفاقات بسیار مثبت و ارزشمند حوزه محیط زیست بود.

موسوی افزود: در نشست نکوداشت کتاب "انسان و محیط زیست" که چهارشنبه هفته گذشته ۳۰ خردادماه برگزار شد، تعدادی از مدرسان این کتاب و دانش آموزان مقطع یازدهم حاضر در مراسم، طی صحبت هایی بر اثربخشی کتاب در رفتار و اندیشه محیط زیستی خود تاکید کردند.

سرپرست دفتر آموزش سازمان حفاظت محیط زیست اشاره ای هم به بسته های آموزشی محیط زیستی تهیه شده برای مقطع پیش دبستانی داشت و گفت: بسته های تهیه شده، سه گروه مخاطب معلمان، والدین و دانش آموزان مقطع پیش دبستانی را در بر می گیرد.

وی با یادآوری این موضوع که هدف از چنین اقداماتی، تدوین مدلی مفهومی و علمی برای گنجاندن و آموزش مطالب محیط زیستی از پایه پیش دبستانی تا پایه دوازدهم و تربیت نسل آگاه به حقوق و تکالیف محیط زیستی خود است، خاطرنشان کرد: ارتقاء آگاهی، پیش شرط حفاظت صحیح از محیط زیست است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز