خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری استان مازندران :

فرهنگ سازی رکن اساسی پیشیگری از جرم است/ 668 هزار پرونده در سال 96 وارد دستگاه قضایی شد

asdasd
کد خبر : ۶۳۷۳۰۳

رئیس کل دادگستری استان مازندران با تاکید بر اینکه فرهنگ سازی رکن اساسی پیشگیری از جرم است از تشکیل 668 هزار پرونده در دستگاه قضایی مازندران در سال 96 خبر داد.

به گزارش ایلنا از ساری،حجت الاسلام محمد علی تقوی فرد صبح امروز در دیدار با آیت الله طبرسی نماینده ولی فقیه در مازندران با تبریک هفته قوه قضائیه وگرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی اظهار داشت: شهید بهشتی معمار دستگاه قضایی بوده است و این

اقدام کورکورانه منافقین موجب شدشهید بهشتی همیشه در اذهان مردم ماندگار شود.

وی با اشاره به عملکرد دستگاه قضایی استان مازندران ،افزود: ماهیانه 150 فقره پرونده به شعبه تجدید نظر و 170 فقره پرونده به شعبه دادیاری وارد می شود.

رئیس کل دادگستری استان مازندران ، به 10 جرم اول استان اشاره کرد و گفت: تهمت و توهین به اشخاص 36 هزار و 617 پرونده، سرقت 36 هزار پرونده، ضرب و جرح 33 هزار پرونده، تهدید 27 هزار پرونده ،جرح بدنی 20 هزار پرونده، تخریب بیش از 16 هزار پرونده ،کلاهبرداری 12 هزار پرونده، نگهداری و مالکیت مواد مخدر 9 هزار پرونده ، خیانت در امانت 9 هزار پرونده ، مزاحمت ملکی بیش از 7 هزار پرونده برای ده جرم اول در دستگاه قضایی استان تشکیل شده است.

وی با اعلام اینکه 668 هزار پرونده در دستگاه قضایی استان در سال 96 تشکیل شده است، فرهنگ سازی را در کاهش جرائم در جامعه مهم دانست و بر نهادینه کردن فرهنگ در جامعه تاکید کرد.

حجت الاسلام تقوی فرد با اعلام اینکه 16 هزار و 500 پرونده حقوقی مطالبات وجه ،12 هزار پرونده برای تامین خواسته در دستگاه قضایی استان تشکیل شد ،افزود: هفت هزار و 400 پرونده طلاق توافقی ،6 هزار و 500 مطالبه وجه چک و اقدام به تمکین نیز 4 هزار و 700 پرونده در سال 96 بوده است.

وی شمار پرونده های ورودی به دستگاه قضایی در سال 96 را 668 هزار فقره اعلام کرد و گفت: از این میزان 200 هزار پرونده در دادسرا ، 235 هزار پرونده ورودی به دادگاه ، 30 هزار پرونده در دادگاه های بخش و 52 هزار پرونده نیز در دادگاه های تجدید نظر تشکیل شده است.

حجت الاسلام تقوی فرد بااعلام اینکه 668 هزار پرونده به دستگاه قضایی استان وارد شده است ،تصریح کرد: 7 هزار پرونده به اجرای احکام کیفری، 36 هزار پرونده اجرای احکام حقوقی و 50 هزار پرونده در شورای حل اختلاف استان وارد شده است.

رئیس کل دادگستری استان مازندران با اشاره به مجموع پرونده های ورودی به دستگاه قضایی گفت: به همان میزان نیز خروجی داشته ایم ؛ خروجی این تعداد پرونده برای دستگاه قضایی خسته کننده است ،با این تعداد پرونده یعنی شرایط جامعه مطلوب نیست.

وی آمار زندانیان بیکار را هشت درصد عنوان کرد و افزود: 92 درصد زندانیان نیز شاغل هستند بنابراین بیکاری نمیتواند تنها معضل جرم و بزه باشد.

حجت الاسلام تقوی فرد بر تبیین فرهنگ در جامعه با همکاری و هماهنگی مسئولان جامعه و دستگاه های ذیریط تاکید کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز