خبرگزاری کار ایران

مشاور معاون درمان وزارت بهداشت در امور بیماری‌ها:

در مراکز جامع ام اس خدمات به طور کامل ارائه می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۳۷۱۲۸

مشاور معاون درمان وزارت بهداشت در امور بیماری ها با بیان اینکه برای هر کدام از خدمات درمانی و توانبخشی، سقف پرداختی معین شده است، گفت: برای مثال سالانه هزینه معینی برای خدمات دندانپزشکی لحاظ شده است و بیمار تا آن سقف، پرداختی نخواهد داشت، بنابراین سقف هزینه های خدماتی که توسط کمیته علمی مشورتی وزارت بهداشت مشخص شده است، رایگان ارائه می شود.

به گزارش ایلنا، جمشید کرمانچی، درخصوص اقدامات درمانی بیماران ام اس، اظهار داشت: بسته خدمتی بیماری ام اس از دو سال قبل توسط وزارت بهداشت به دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ شده است و هر دانشگاه مطابق با ظرفیت و امکاناتی که در اختیار دارد، خدماتی مانند مشاوره های درمانی، توانبخشی، دندانپزشکی و سایر خدمات را به آنها ارائه می دهد. 

 
وی در ادامه افزود: برخی از دانشگاه ها این خدمات را دارند، اما برخی از آنها نیاز دارند با بخش خصوصی تعامل کنند و خدمات را ارائه دهند که این موضوع نیز توسط دانشگاه ها درحال پیگیری است. 
 
مشاور معاون درمان وزارت بهداشت در امور بیماری ها با بیان اینکه ارائه خدمات توانبخشی به بیماران ام اس نیازمند گایدلاین و دستورالعمل معینی بود، تصریح کرد: این گایدلاین در سال 96 توسط همکاران حوزه توانبخشی تدوین و به دانشگاه ها ابلاغ شده است و علاوه بر آن، راهنمای بالینی بیماری ام اس با همکاری دفتر تعرفه و استانداردسازی خدمات وزارت بهداشت نیز، در حال طراحی و آماده سازی است که به زودی ابلاغ خواهد شد، تا براساس آن، تمام بیماران به صورت یکسان و استاندارد در سراسر کشور خدمت را دریافت کنند. 
 
دکتر کرمانچی خاطرنشان کرد: در حال حاضر، چند مرکز جامع ارائه خدمات درمانی و توانبخشی به بیماران ام اس در کشور تعریف شده که چهار مرکز در تهران و در بیمارستان های سینا، امام خمینی (ره)، فیروزگر و امام حسین (ع) در حال تکمیل بوده و مابقی مراکز در شهرهای مشهد، اصفهان، شیراز و کرمانشاه به عنوان مرکز مراجعه بیماران ام اس، در حال فعالیت هستند و بسته خدمات ام اس را به طور کامل ارائه می دهند.
 
وی با بیان اینکه دستورالعمل تجمیع خدمات بیماری ام اس به تمام دانشگاه ها ابلاغ شده است، گفت: دانشگاه ها موظف شده اند تا خدمات بیماران ام اس را در یک مرکز به صورت جامع به آنها ارائه دهند، این اقدام با این هدف انجام می شود که بیمار مبتلا به ام اس، بتواند از طریق یک مرکز به تمام خدمات مورد نیاز با کمترین دغدغه و دردسر و با تعرفه دولتی، دسترسی داشته باشد.
 
مشاور معاون درمان وزارت بهداشت در امور بیماری ها با اشاره به اینکه یکی از برنامه های سال جاری معاونت درمان وزارت بهداشت، در نظر گرفتن هزینه ویژه ای برای بیماران خاص و صعب العلاج است، تاکید کرد: براساس این برنامه، در تلاش هستیم، کسری اعتباری و پرداختی که در سال گذشته مشکلاتی را در برخی دانشگاه های کشور ایجاد کرده بود، امسال به حداقل رسیده و برطرف شود.
 
کرمانچی، تصریح کرد: مقرر است، منابع مالی ویژه درمان سرپایی بیماران خاص و صعب العلاج علاوه بر بستری به صورت جداگانه به دانشگاه ها برسد تا به صورت کامل برای این بیماران هزینه شود. آنچه برای ما و بیماران مهم است، این است که مطمئن شویم مراکز درمانی، خدمات را به صورت استاندارد، کامل، با کیفیت مناسب و با تعرفه دولتی به بیماران ارائه می دهند. 
 
وی در واکنش به خبری درخصوص اختلال در ارائه خدمات درمانی به بیماران ام اس، توضیح داد: این خبر درست نیست، چراکه در حال حاضر بسته خدمات بیماران ام اس در مراکز جامع ام اس، ارائه می شود و بیماران می توانند از هرگونه مشاوره ای در این مراکز بهره مند شوند.  
 

وی در پایان خاطرنشان کرد: در برخی شهرها، به دلیل نبودن تجهیزات و امکانات پیشرفته توانبخشی، برخی خدمات ارائه نمی شود و در برخی شهرها به دلیل کمبود اعتبارات دانشگاه ها نتوانستند، با بخش خصوصی یا غیردولتی قرارداد ببندند، بنابراین برای برخی بیماران ممکن است، بسته خدمتی به صورت کامل ارائه نشود که این موضوع در دستور کار است و بررسی خواهیم کرد تا کمبودها جبران شود و مشکلات اعتباری حل شده و دانشگاه ها نیز بتوانند خدمات را به صورت کامل ارائه دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز