خبرگزاری کار ایران

معاون مهندسی توسعه شرکت آبفار استان لرستان:

38 روستا از سفره آب کهمان بهره مند شدند

asdasd
کد خبر : ۶۳۶۷۹۰

معاون مهندسی‌توسعه شرکت آبفار استان لرستان‌ گفت: 38 روستا از سفره آب کهمان بهره مند شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا لرستان، مجتبی دالوند در بازدید خبرنگاران لرستان از بزرگترین مجتمع آبرسانی لرستان در منطقه کهمان بیان داشت: این پروژه در سال 86 کلنگ زده شد و هدف از اجرای آن بهره مندی 120 روستای دارای مشکل تامین آب و نیز فرسودگی شبکه از طرح است که با بهره برداری از آن تاکنون مشکل 38 روستای دارای مشکل تامین آب برطرف شده است.

وی با اشاره به اینکه با اجرای این طرح جمعیتی معادل 20 هزار نفر از آب شرب بهره مند شدند، افزود: برآورد اولیه تامین اعتبار این پروژه 20 میلیارد تومان بوده که تاکنون 4 میلیارد و 600 میلیون تومان از آن اخذ شده است.

معاون مهندسی توسعه شرکت آبفار استان لرستان تصریح کرد: عملیات اولیه پروژه شامل 18 کیلومتر خط انتقال بوده که 16 کیلومتر از این سطح انجام شده و نیز دارای 50 کیلومتر شبکه داخلی ست که 17کیلومتر از آن به بهره برداری رسیده است.

دالوند ادامه داد: باتوجه به صعب العبور بودن منطقه شرکت آبفار در برخی نقاط ملزم به احداث چاه بوده که تاکنون نیز دو حلقه چاه حفر شده است.

وی با اشاره به اینکه تکمیل این پروژه نیازمند 15 میلیارد تومان است که در صورت جذب آن طی سه سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید، افزود: در آینده با اجرای کامل طرح و بهره برداری نهایی 41 هزار نفر از جمعیت روستایی استان تحت پوشش این منبع آب شرب قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام/
نرگس سپه وند
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز