خبرگزاری کار ایران

شامگاه دیروز انجام شد؛

دیدار و گفت و گوی استاندار با وزیر امور خارجه هند

asdasd
کد خبر : ۶۳۶۶۷۰

استاندار آذربایجان شرقی با حضور در فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز، با وزیر امور خارجه هند که به هنگام بازگشت از سفر اروپایی خود در این فرودگاه توقف کرده بود، دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، دکتر مجید خدابخش شامگاه دیروز در این دیدار با قدردانی از همکاری‌های هند با جمهوری اسلامی ایران در دو سه دهه گذشته به ویژه در دوران سخت تحریم‌های بین‌المللی، گفت: اخیراً نیز که با خروج ترامپ از برجام شرایطی جدیدی پیش آمده است دولت و ملت هند همکاری بسیار مثبتی با جمهوری اسلامی دارند که جای قدردانی دارد.

وی افزود: مردم هند نیز سال‌های طولانی رنج استعمار را چشیده‌اند و وجه مشترک دو ملت ایران و هند، مبارزات آزادی‌خواهانه آنها بوده‌است و ما نیز گاندی را به عنوان‌یک رهبر بسیار بزرگ و قابل‌احترام می‌شناسیم.

خدابخش با بیان اینکه آزادی‌خواهی در برابر استعمارگران هزینه دارد، ادامه داد: ملت ایران آماده است هزینه این آزادی‌خواهی را بپردازد.

وی گفت: دوران تلخ ادامه نخواهد داشت و در این دوران خاص دوستان خود را خواهیم شناخت.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه از دولت و ملت با فرهنگ و تمدن چند هزار ساله هند نیز همین انتظار را داشتیم، ادامه داد: کشور غنی از فرهنگ، هنر و تمدن هند در سال‌های اخیر رشد بالای 7 درصد را تجربه می‌کند و ما از این بابت خوشحال هستیم و آرزو داریم دولت و ملت این کشور بیشتر از این موفق شوند.

وزیر امور خارجه هند نیز با تأکید بر اینکه دولت هند تحریم‌های یکجانبه علیه ایران را قبول نداشته و به رسمیت نمی‌شناسد، گفت: رابطه ما با ایران تنها در چارچوب همسایگی نیست، بلکه یک رابطه تاریخی چند صد ساله است.

سوشما سواراج با اشاره به سفر خود به چند کشور اروپایی ازجمله فرانسه، ایتالیا و لوکزامبورگ، افزود: در دیدارهایی که با مسئولان بلندپایه این کشورها و همچنین اتحادیه اروپا داشتم برجام یکی از موضوعات اصلی گفت‌وگوها بود و همه آنها خواستار اطلاع از نظرات هند در این خصوص بودند.

وی افزود: در این دیدارها تاکید کردم که هند تحریم‌های یکجانبه علیه ایران را قبول ندارد و دفعه پیش نیز که آمریکا تحریم‌های یکجانبه علیه ایران وضع کرده بود هند از آن پیروی نکرد.

وزیر امور خارجه هند اظهار داشت: در این سفر به رییس جمهور فرانسه تاکید کردم که اگر از ایران می‌خواهید که به تعهدات خود در برجام پای‌بند باشد، خود شما نیز تعهد دارید که از ایران حمایت مالی کنید.

وی گفت: همچنان که قبلا نیز به آقای ظریف گفته بودم اگر ایران و اروپا توافق کنند که مبادلات تجاری خود را با یورو انجام دهند هند نیز آماده است با این ارز با ایران مبادلات تجاری داشته باشد.

وزیر امور خارجه هند با اعلام خوشحالی از سفر به تبریز و تشکر از پذیرایی استاندار و مسئولان استان از وی و هیأت همراهش، گفت: دو سال پیش نیز به تبریز سفر کردم و تعریف‌های زیادی از میهمان‌نوازی مردم این شهر شنیده‌ام و امیدوارم بار دیگر توفیق سفر به این شهر را پیدا کنم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز