خبرگزاری کار ایران

وزیر نفت عمان:

قیمت کنونی نفت عادلانه است / ایران بسیار محتاط است

asdasd
کد خبر : ۶۳۶۰۲۹

وزیر نفت عمان در حاشیه هفتمین سمینار بین‌المللی اوپک اعلام کرد قیمت کنونی نفت عادلانه است.

به گزارش ایلنا، محمد الرمحی، وزیر نفت عمان، گفت: قیمت کنونی نفت عادلانه است و سرمایه‌گذاران را به سرمایه‌گذاری ترغیب می‌کند و به مصرف‌کنندگان آسیب نمی‌رساند.

وی افزود: در بسیاری از کشورها، نه همه آنها، مصرف‌کنندگان بیش از قیمت واقعی نفت، مالیات می‌پردازند، بنابراین دولت‌شان نسبت به آنچه ما می‌گیریم، هزینه بیشتری به مصرف‌کنندگان تحمیل می‌کند،اما بیشتر شما این را گزارش نمی‌کنید.

وزیر نفت عمان افزود: حتی در اتریش، بیش از ۵۰ درصد قیمت دریافتی بنزین در جایگاه‌های سوخت، مربوط به مالیات است. اگر آنها می‌خواهند به مصرف‌کنندگان خود کمک کنند، راه راحت‎تری نیز هست و می‌توانند نظام مالیاتی خود را اصلاح کنند.

الرمحی گفت: ما نمی‌خواهیم دخالت کنیم و حق اظهارنظر درباره آن را نداریم، بنابراین هنگامی که آنها از قیمت بالای نفت شکایت می‌کنند، از مالیات‎های بالا شکایتی نمی‌کنند که خودشان به مصرف‎کنندگان تحمیل می‌کنند. این در همه دنیا صدق نمی‌کند، اما در بسیاری از کشورها، هم در غرب و هم در شرق، صدق می‌کند.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که افزایش تولید، در کوتاه مدت تأثیر منفی بر قیمت نداشته باشد.

به گفته وزیر نفت عمان، سه سناریو درباره اصلاح محدودیت تولید در نشست امشب کمیته فنی مشترک اوپک و غیراوپک بررسی و پیشنهاد این کمیته به کنفرانس مشترک اوپک و غیر اوپک ارائه می‌شود.

وی گفت: اکنون بیشترین اجماع، درباره افزایش یک میلیون بشکه‌ای تولید است.

الرمحی اعلام کرد اکنون ۱۴۷ درصد پایبندی بیش از حد به توافق جهانی کاهش تولید نفت وجود دارد.

 وی همچنین درباره احتمال موافقت ایران با افزایش تولید نفت گفت: ایران لزوم کاهش محدودیت تولید را درک می‌کند اما آنها بسیار محتاط هستند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز