خبرگزاری کار ایران

مدیرکل اداره منابع طبیعی لرستان خبر داد؛

جنگل کاری اقتصادی راهی برای حفاظت از منابع طبیعی و بهبود معیشت جوامع روستایی

asdasd
کد خبر : ۶۳۵۸۶۷

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان ، جنگل کاری اقتصادی را راهی برای حفاظت از منابع طبیعی و بهبود معیشت جوامع روستایی دانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا لرستان، شیرزاد نجفی با اشاره به اجرای طرح جنگل‌کاری اقتصادی اظهار کرد: تاکنون در 1400 هکتار از اراضی لرستان جنگل‌کاری اقتصادی انجام شده است.

وی بیان کرد: تا پایان سال جاری 2۵۰۰ هکتار از اراضی ملی در قالب طرح جنگل کاری اقتصادی قرار می گیرد.

نجفی سیاست‌های سازمان جنگل ها را بر مبنای حفاظت از سرمایه‌های ملی و مشارکت‌های مردمی دانست و خاطرنشان کرد : تخصیص زمین، تامین نهاده های بذر و نهال از وظایف این اداره کل و تامین هزینه های اجرایی بر عهده مردم است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان با بیان اینکه گونه‌های درختی مورد کاشت، بایستی از نوع جنگلی و الزاماً بومی، اقتصادی و چند منظوره باشد افزود: در این طرح با تلفیق عوامل اکولوژیکی ، فاکتورهای اقلیمی، خاک، شناسایی مناطق مناسب، تعیین گونه و اجرای نقشه، روش های کاشت متناسب با وضعیت هر منطقه تعیین و سپس اقدام به کاشت می شود.

وی در پایان افزود: طرح جنگلکاری با هدف اصلاح و احیای مراتع تخریب شده، جلوگیری از فرسایش خاک و هدر رفت آب، نگهداری و ذخیره نزولات آسمانی، تلطیف هوا و ایجاد محیط تفرج گاهی و در نهایت افزایش سرانه فضای سبز انجام می شود.

 

انتهای پیام/
حسام شفیعی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز