خبرگزاری کار ایران

مدیرکل استاندارد استان اردبیل:

صدور 143 مورد گواهینامه بازرسی آسانسور در سه ماه اول سال در اردبیل

asdasd
کد خبر : ۶۳۵۲۹۴

مدیرکل استاندارد استان اردبیل از صدور 143 مورد گواهینامه بازرسی آسانسور در سه ماه اول سالجاری در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش ایلنا، هاشم علایی در کمیته فنی اداره کل استاندارد استان اردبیل با اشاره به استاندارد جدید آسانسورهای برقی، تصریح کرد: آسانسورها باید مورد بازرسی و آزمون ادواری قرار گیرند و کارفرمایان پروژه‌های عمرانی و ساخت و سازها موظف‌اند فقط با شرکت‌های دارای پروانه طراحی و مونتاژ آسانسور از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قرارداد منعقد کنند.

وی بر لزوم استاندارسازی آسانسورها با رویکرد بازرسی ادواری تاکید کرد و گفت: پس از نصب آسانسورها توسط شرکت‌های نصاب مجاز دارای پروانه طراحی و مونتاژ آسانسور، آسانسورهای نصب شده توسط همین شرکت ها در سامانه "مدیریت بازرسی آسانسور" جهت بازرسی و صدور گواهی ثبت می شوند.

علایی ادامه داد: اعتبار گواهی نامه‌های بازرسی آسانسور یک سال است و بهره برداران آسانسور بایستی جهت سرویس و نگهداری آسانسورهای خود با شرکت‌های دارای پروانه طراحی و مونتاژ آسانسور قرارداد منعقد کرده و در زمان اتمام اعتبار گواهی نامه‌ها، نسبت به بازرسی ادواری آسانسورهای خود اقدام و گواهی ایمنی از سوی شرکت های بازرسی دریافت کنند.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل خاطر نشان کرد: در سه ماهه اول سالجاری تعداد143 مورد گواهینامه بازرسی آسانسور با همکاری هشت شرکت بازرسی مربوط به بازرسی فنی تائید صلاحیت شده از سوی سازمان ملی استاندارد ایران با اداره کل استاندارد استان اردبیل درساختمان های خصوصی، اماکن عمومی، دولتی، درمانی و غیره صادر شده است که 20 مورد فوق مربوط به گواهینامه های بازرسی ادواری است.

وی در ادامه این موضوع را نیز یادآور شد که صدور پایان کار در شهرداری ها منوط به گواهی ایمنی آسانسور و نامه اداره کل استاندارد استان است.

علایی در پایان گفت: مردم می‌توانند در صورت نارضایتی از کیفیت، عملکرد و یا ایمنی آسانسورهای نصب شده توسط شرکت‌های مورد تایید، مراتب را به صورت کتبی به اداره کل استاندارد استان اردبیل منعکس کرده و یا با شماره تلفن گویای 1517 و تلفن های 8 -33741157 تماس حاصل کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز