خبرگزاری کار ایران

نمایش مستند سفر سهراب همزمان با تولد ۷۴ سالگی سهراب شهید ثالث

asdasd
کد خبر : ۶۳۵۲۶۷

همزمان با سالروز تولد ۷۴ سالگی سهراب شهیدثالث مستند سینمایی «سفر سهراب» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی امید عبدالهی روی پرده می‌رود.

به گزارش ایلنا، همزمان با زادروز ۷۴ سالگی سهراب شهیدثالث فیلمساز فقید ایران، مستند سینمایی «سفر سهراب» که در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تولید شده در گروه سینمایی «هنر  تجربه» اکران می‌شود.

قرار است برای نخستین بار چهار اثر آلمانی زبان و شاخص این فیلمساز شهیر و به همراه فیلم «یک اتفاق ساده» به عنوان یک اثر ماندگار از شهیدثالث در قالب هفته‌های فیلم در تهران و دیگر شهرهای کشور روی پرده رود.

مستند «سفر سهراب» پرتره‌ای متفاوت درباره سهراب شهیدثالث، به عنوان یکی از موثرترین آغازگران سینمای نوین ایران است، که در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تولید شده و مهمترین مقاطع کار و زندگی این کارگردان، یعنی زمانی که موفق به ساخت دو فیلم «یک اتفاق ساده» و «طبیعت بی‌جان» شد را به تصویر می‌کشد.

آیین افتتاحیه فیلم «سفر سهراب» در تاریخ ۶ تیرماه، ساعت ۱۸ و در موزه سینما برپا می‌شود.

فیلم‌های بلند «درخت بید»، «آخرین تابستان گرابه»، «فرزند خوانده ویرانگر» و «هانس، جوانی از آلمان» چهار اثر آلمانی سهراب شهیدثالث هستند که قرار است با زیرنویس فارسی به نمایش گذاشته شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز