خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان برنامه و بودجه کردستان عنوان کرد:

کردستان نیازمند شتاب بیشتری در روند توسعه است

asdasd
کد خبر : ۶۳۵۲۵۸

رئیس سازمان برنامه و بودجه کردستان گفت: با وجود ظرفیت های فراوان در استان نیازمند شتاب و جهش بیشتری در روند توسعه هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بهرام نصرالهی زاده شامگاه سه‌شنبه در چهارمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان که با حضور معاون سازمان برنامه و بودجه کشور در سنندج برگزار شد، افزود: آمار رو به رشد بیکاری و درآمد سرانه پایین تر از میانگین کشوری در استان همگی دال بر عنایت ویژه دولت به تحرک جدی در حوزه اقتصادی کردستان دارد.

وی اظهار داشت: به رغم اقدامات مطلوبی که سال گذشته در خصوص تامین و تزریق اعتبار به استان داشتیم، اما به واسطه پایین بودن شاخص‌های اقتصادی نیازمند توجه ویژه ای برای جهش و شتاب در روند توسعه هستیم.

نصرالهی زاده به آمار نگران کننده بیکاری در استان هم گریزی زد و گفت: طبق آمارهای اعلام شده سال گذشته میانگین بیکاری در کشور ۱۲.۱ درصد بود، در حالی که این رقم در استان با دو درصد بیشتر از میانگین کشوری نیز ۱۳.۷ درصد تعیین شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کردستان با بیان اینکه به رغم کاستی ها، کردستان غنی از ظرفیت و پتانسیل های مختلف است، افزود: شتاب در روند توسعه استان نیاز و بلکه ضروری است، از این رو حمایت دستگاه های ملی در کنار دستگاه های استانی می تواند در رفع چالش ها موثر واقع شود.

رئیس دانشگاه کردستان هم در این نشست با بیان اینکه ۴۶ هزار دانشجو در دانشگاه های سطح استان مشغول به تحصیل هستند، گفت: از سال ۹۴ به بعد شاهد سیر نزولی در پذیرش دانشجویان در دانشگاه ها شدیم.

فردین اخلاقیان عنوان کرد: دانشگاه کردستان با ۶۰۰ مقاله در سال و ارائه طرح هلی پژوهشی خارج از دانشگاه، و شش مجله علمی و پژوهشی و تاسیس پژوهشکده کردستان شناسی دارای طراز و جایگاه والایی در سطح کشور است.

وی با انتقاد از طرح بومی گزینی و نرخ پایین پذیرش متقاضیان کردستانی در کنکور نسبت به میانگین کشوری گفت: چنین رویکردی ظلم به دانشجویان و دانش آموزانی است، که به رغم رتبه بالا امکان تحصیل در دانشگاه‌های دیگر را ندارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز