خبرگزاری کار ایران

ابراهیمی آمیزه غیرت و تکنیک است

فتح‌الله‌زاده: استقلال الان اگر طلبکار دارد پول هم دارد/ برای مسی خیلی ناراحت شدم

asdasd
کد خبر : ۶۳۴۸۵۸

مدیرعامل سابق باشگاه استقلال معتقد است ایران اگر مقابل اسپانیا و پرتغال هم با دقت و تمرکز به میدان برود توانایی صعود از این گروه به مرحله بعد را دارد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، علی فتح‌اللهزاده مدیرعامل سابق باشگاه استقلال حسابی از بازی تیم‌ملی مقابل مراکش رضایت دارد و معتقد است ایران اگر مقابل اسپانیا و پرتغال هم با دقت و تمرکز به میدان برود توانایی صعود از این گروه به مرحله بعد را دارد.

با مدیرعامل سابق آبی‌ها در خصوص پیروزی ایران مقابل مراکش، دیدارهای پیش رو برابر اسپانیا و پرتغال و همچنین عملکرد ملی‌پوشان صحبت‌های زیر را انجام دادیم.

نظرتان در مورد برد تیم‌ملی مقابل مراکش چیست؟

به نظر من تیم ملی خیلی خوب بازی کرد. سطح فوتبالی که تیم ملی به نمایش گذاشت فراتر از فوتبال آسیا بود. شما مراکش را ببینید تیم راحتی نبود. آنها در 15 بازی گذشته‌شان که انجام داده بودند باختی در کارنامه نداشتند. متاسفانه بعضی‌ها که فوتبال را نمی‌فهمند می‌گویند روی گل به خودی پیروز شدیم اما این را نمی‌گویند که گل به خودی بخشی از فوتبال است و این هم به خاطر این بود که تیم‌ملی آنقدر فشار آورد که مدافعان مراکش دچار اشتباه شدند. به نظر من این ایران بود که توانست تیم قدرتمند مراکش را شکست دهد.

چرا برای تماشای بازی‌ها به روسیه نرفتید؟

من گرفتار بودم و به دلیل انجام کارهای شخصی نتوانستم به روسیه بروم در حالی که خیلی دوست داشتم این بازی‌ها را از نزدیک ببینم. وقتی تیم ملی مقابل مراکش پیروز شد شاید باورتان نشود یک مسافت 500 متری را دو ساعته عبور کردم و از خوشحالی مردم احساس غرور می‌کردم و امیدوارم ان‌شاءا... مردم همیشه انقدر خوشحال باشند.

عملکرد امید ابراهیمی را چطور دیدید؟

من امید ابراهیمی را در دو بخش توصیف می‌کنم. یک؛ او بسیار جنگنده، باهوش و تکنیکی فوتبال بازی کرد که این نشان از قدرت بدنی وی دارد. دو؛ در بخش غیرت که فوق‌العاده بود. دیدید که چقدر صورت و کمر او آسیب دیده بود اما تا زمانی که در زمین بود با غیرتی مثال‌زدنی به میدان رفت. من امید ابراهیمی را در این بازی آمیزه‌ای از غیرت و تکنیک دیدم. البته این را هم باید بگویم که بیرانوند هم خوب بود. همچنین یک جوان مثل چشمی برای اولین بار در بهترین سطح فوتبال دنیا به میدان می‌رفت. خیلی نگران وی بودم چون در این چند وقت اخیر فشار زیادی روی او ایجاد شده بود. از کارلوس کی‌روش تشکر می‌کنم که یک‌تنه پشت این بازیکن ایستاد و نشان داد که چقدر بازیکنانش برایش اهمیت دارند.

خیلی‌ها می‌گویند ایران می‌تواند به دور دوم صعود کند.

باید منطقی فکر کنیم. همه ما ایرانی‌ها دوست داریم تا ایران از این گروه صعود کند اما این را هم باید در نظر بگیریم که ما جلوی اسپانیا و پرتغال بازی می‌کنیم و کار، کار سختی است اما ایرانی‌ها می‌توانند این مهم را انجام بدهند. من فکر می‌کنم که اگر ما در جام‌جهانی دو بازی خوب هم انجام بدهیم مردم راضی می‌شوند.

کدام تیم‌ها را مدعی قهرمانی می‌دانید؟

خیلی از تیم‌ها هنوز بازی اول‌شان را انجام نداده‌اند و فکر می‌کنم بعد از پایان دور مقدماتی می‌توان درخصوص تیم‌های مدعی اظهارنظر کرد.

کدام دیدار برای‌تان هیجان‌انگیز بود؟

به غیر از بازی ایران که خیلی استرس بالایی داشت، دیدار آرژانتین مقابل ایسلند هم فوتبال تماشایی بود. خیلی برای مسی ناراحت شدم چون هیچ‌وقت او را اینقدر بدشانس ندیده بودم. بنده خدا هر کاری کرد توپ‌هایش تبدیل به گل نمی‌شد و همین باعث شده بود عصبی شود.

شرایط استقلال را چطور می‌بینید؟

فکر می‌کنم استقلال بازیکنان موردنیاز وینفرد شفر را جذب کرده است. استقلال اگر بتواند امید ابراهیمی و تیام را در تیمش حفظ کند، می‌توان او را مدعی کسب عنوان قهرمانی قلمداد کرد. به نظرم استقلال فصل آینده شرایط خوبی خواهد داشت.

استقلال این روزها بازیکنان جوانی را جذب کرده. به نظر شما این کار درست است؟

جذب بازیکنان آینده‌دار خوب است و فکر می‌کنم این سیاست باشگاه بوده که چنین کاری را انجام بدهد. مهم‌تر از جذب بازیکنان جوان، حفظ آنها در آینده است و این از هر چیز دیگری مهم‌تر است.

مدیرعامل استقلال در یک مصاحبه‌‌ای اعلام کرد این اسپانسر که تبلیغات این تیم را برعهده دارد به خاطر شخص افتخاری بوده است که این مسوولیت را قبول کرده است.

به نظرم این حرف‌ها، حرف‌های خوبی نیست. پرسپولیس هم همین اسپانسر را دارد. تراکتورسازی چطور؟ آنها هم به خاطر آقای افتخاری بوده؟ هر سه تیم با تصمیمات مسوولان با این اسپانسر به میدان می‌روند. به نظرم 50 میلیارد پول کمی نیست که از این اسپانسر به استقلال می‌رسد. به نظر می‌توان تمام بدهی‌ها را با آن تسویه کرد. حالا درست است که ما آن موقع خاطرخواه نداشتیم اما درآمدزایی هم می‌کردیم. زمان ما تکنولوژی که بتوان از چنین سامانه‌هایی از هوادار پول دریافت شود، نبود. هزینه استقلال در سال 35 میلیارد است، باز هم 15 میلیارد اضافه است. لطفا یکی جواب این سوال من را بدهد با 250 میلیاردی که در این چند سال گرفته شده نمی‌شد بدهی بازیکنان گذشته را صاف کرد؟ من از آقای افتخاری گله دارم. آیا این اتفاقی که پارسال برای استقلال افتاد و آنها از نقل و انتقالات محروم شدند مقصرش من بودم؟ صادقانه بگوید پروپیچ مال زمان من بود؟ عادل شیحی چطور؟ هیچ‌کدام برای دوره مدیریت من نبودند اما نگاه کنید همه جا صحبت از این است که فتح‌ا...زاده بدهی‌ها را نداد و این اتفاقات افتاد. پروپیچ و شیحی زمانی به استقلال آمدند که باشگاه 50 میلیارد درآمد داشت و می‌شد از کنار آن با این بازیکنان تسویه کرد.

همچنین افتخاری در مصاحبه‌ای گفته روزی 10 طلبکار پشت درب اتاق من منتظر پول هستند.

زمان ما هم بود. آیا آن موقع طلبکارها می‌نشستند و بستنی می‌خوردند؟! آن موقع هم دنبال پول‌شان بودند. استقلال الان اگر طلبکار دارد، پول هم دارد اما زمان ما طلبکار بود ولی پول نبود. در استقلال اگر بخواهی مدیریت کنی همه این اتفاقات وجود دارد؛ بدهی، قهرمانی، شکست، پیروزی و... همه اینها جزیی از فوتبال است و فقط نباید باشی و خوشی‌ها را لمس کنی. به نظر من افتخاری مقصر نیست بلکه آنهایی مقصر هستند که نمی‌خواستند استقلال نتیجه بگیرد. آتیلا حجازی و خشایار محسنی به وزارتخانه رفتند و پیشنهاد بالای 32 میلیارد را برای خرید استقلال دادند ولی خادم این پیشنهاد را قبول نکرد و استقلال را با 25 میلیارد به فامیل‌های خودش داد هیچ‌کس هم نپرسید که ای آقا چرا این کار را انجام می‌دهی. از آقای سلطانی‌فر به عنوان متولی ورزش می‌خواهم که به این مساله رسیدگی کند. آن موقع همین آقای خادم می‌گفت باشگاه‌ها حق ندارند بیشتر از 15 میلیارد خرج کنند اما الان این همه هزینه می‌شود و خادم هیچ حرفی نمی‌زند. با این پول‌هایی که برای استقلال خرج می‌شد می‌توانستیم سروش رفیعی‌ها و مسلمان‌ها را به استقلال بیاوریم.

گویا دل پری دارید.

پنج سال است که از استقلال رفته‌ام اما هنوز نمی‌توانم دست چک بگیرم، ممنوع‌الخروج هستم، ماشینم و خانه‌ام را دادم اما الان می‌بینم که هنوز از ما انتقاد می‌شود. پس از جدایی من، استقلال با 50 میلیارد به چه کنم، چه کنم افتاده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز