خبرگزاری کار ایران

آغاز اجرای توافق آمریکا و ترکیه درباره «منبج»

asdasd
کد خبر : ۶۳۴۶۶۴

منابع وابسته به معارضان سوری از آغاز اجرای توافق مشترک آمریکا و ترکیه درباره منبج، خبر دادند.

به گزارش ایلنا به نقل از النشره، گروه موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» که مقر آن در لندن است، اعلام کرد توافق طرفین آمریکایی و ترکیه درباره منبج در ریف شمال شرقی منبج وارد مرحله اجرا شده است.

این مرکز وابسته به معارضان سوری، تصریح کرد که گشت‌زنی‌های مشترک نیروهای آمریکایی و ترکیه‌ای با هدف نظارت بر منطقه و جلوگیری از وقوع هرگونه برخورد یا تیراندازی از سوی طرفین آغاز شده است.

منبج در غرب رود فرات در شمال سوریه قرار دارد. این منطقه تحت کنترل  شبه‌نظامیان «یگان‌های مدافع خلق» قرار دارد که از نظر ترکیه، گروه تروریستی نزدیک به حزب «پ‌‌ک‌ک‌» است. آمریکا، اما، اتهام‌های ترکیه علیه یگان‌های مدافع خلق و شاخه سیاسی آن را قبول ندارد و آن‌ها را یک گروه تروریستی نمی‌شناسد.

خبرگزاری «آناتولی» ترکیه درباره جزئیات طرح منبج نوشته است که بعد از امضای توافق بین آمریکا و ترکیه اعضای یگان‌های مدافع خلق باید ظرف مدت یک ماه این منطقه را ترک کنند.

در مرحله دوم، یعنی ۴۵ روز پس از تاریخ مذکور، نیروهای انتظامی و اطلاعاتی ترکیه و آمریکا کنترل و نظارت مشترک خود بر منبج را آغاز خواهند کرد. در مرحله سوم، به عبارت دیگر دو هفته پس از آن، نیرویی متشکلی از افراد بومی برای اداره منبج تشکیل خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز