خبرگزاری کار ایران

معاون دادگستری کل استان زنجان خبرداد:

مرکز مجتمع قضایی در زنجان احداث می‌شود/ افتتاح ساختمان دادگستری شهرستان خرمدره

asdasd
کد خبر : ۶۳۴۶۴۷

معاون‌منابع انسانی، مالی، پشتیبانی و عمرانی دادگستری کل استان زنجان، گفت: مرکز مجتمع قضایی دادگستری زنجان با ۱۲ هزار متر مربع در شهرک نصر احداث می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، منصور بلباسی معاون منابع انسانی، مالی، پشتیبانی و عمرانی دادگستری کل استان زنجان اظهار کرد: قضاوت کار سختی است؛ از این رو لازم است رسانه ها عملکرد این نهاد را با رعایت اصل امانتداری در اختیار مردم قرار دهند.

وی با اشاره به عدم اطلاع کافی مردم از عملکرد قوه قضائیه ادامه داد: این هفته فرصت مناسبی است تا رسانه‌ها این اطلاعات را در اختیار مردم قرار دهند.

این مقام مسئول به برنامه های این هفته اشاره کرد و افزود: هم اندیشی نمایندگان حقوقی دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی به مدت ده سال با حضور 350 نفر از رئوسا و نمایندگان بخش عمومی و حقوقی با هدف آشنایی با آخرین قوانین حقوقی در این هفته برگزار می شود.

بلباسی ادامه داد: هراندازه مردم و مسئولان با حقوق شهروندی و قوانین آشنا باشند کمتر دچار مشکل می‌شوند.

معاون منابع انسانی دادگستری استان زنجان به همایش تجلیل از همکاران قوه قضائیه و بازنشتگان اشاره کرد و گفت: تقدیر از کارمندان نمونه قوه قضائیه و اداری از دیگر برنامه های این هفته است.

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: 44 درصد از پست های بخش اداری و قضایی در دادگستری زنجان بلاتصدی است از این رو سال گذشته جذب نیرو از طریق آزمون برگزار شد که از 2300 شرکت کننده 108 نفر در هفت رشته پذیرفته شدند و مراحل استخدام در حال انجام است که پس از انجام مراحل استخدامی از نیمه دوم امسال مشغول به کار می شوند.

بلباسی با اشاره به اینکه در بخش قضایی هم تامین نیروی انسانی داریم، ادامه داد: آزمون از طریق سازمان سنجش انجام می شود و قوه قضائیه دخل و تصرفی در آن ندارد.

معاون منابع انسانی، مالی، پشتیبانی و عمرانی دادگستری کل استان زنجان به برگزاری دوره های تکریم ارباب رجوع و اخلاق بین همکاران اداری اشاره کرد و گفت: افرادی که به دادگستری مراجعه می‌کنند به دلیل مشکلات موجود دچار استرس هستند از اینرو تلاش می شود تا با آنان با اخلاق و دعوت به آرامش رفتار شود.

بلباسی به فعالیت معاونت منابع انسانی در سراسر کشور و در زنجان به منظور نظارت و ارزشیابی و پیگیری شکایات ارباب رجوع اشاره کرد و گفت: براساس ارزیابی های به عمل آمده 50 درصد افراد به جهت محکومیت در پرونده و 25 درصد به جهت طولانی شدن پروسه پرونده قضایی خود ناراضی هستند.

معاون نیروی انسانی دادگستری استان زنجان به کمبود فضای اداری و زیرساخت ها دادگاه خانواده، شورای حل اختلاف، معاونت پیشگیری اشاره کرد و گفت: براساس شاخص های جمعیتی استان زنجان میزان فضای مورد نیاز 68 هزار مترمربع است که 43 هزار مترمربع در دست احداث می باشد و برای رفع نیاز به 25 هزار مترمربع فضا نیاز داریم.

وی به احداث مرکز مجتمع قضایی با 12 هزار مترمربع در شهرک نصر  زنجان اشاره کرد و گفت: ساختمان دادگستری شهرستان سلطانیه هم با زیربنای 3600 مترمربع پس از تامین اعتبار با 6 میلیارد تومان عملیات اجرایی این پروژه آغاز شده است.

به گفته بلباسی ساختمان جدید دادگستری شهرستان خرمدره در مساحت 3500 مترمربع در سه طبقه با زیربنای 3700 مترمربع با اعتبار 4 میلیارد و 200 میلیون تومان تاپایان تیرماه امسال بهره برداری می شود.

وی به اقدامات رفاهی در قالب پرداخت تسهیلات بانکی به 389 نفر، پرداخت وام به اعضای شورای حل اختلاف به تعداد 107 نفر، ایجاد مجموعه فرهنگی، رفاهی در 60 هکتار، ایجاد مجموعه فرهنگی ورزشی در 13 هزار مترمربع شامل سالن ورزشی، استخر، پیست دوچرخه سواری و دومیدانی هم اشاره کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز