خبرگزاری کار ایران

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان خبر داد:

اجرای 5 پروژه آبخیزداری در شهرستان الیگودرز

asdasd
کد خبر : ۶۳۴۴۲۹

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: اجرای عملیات مکانیکی و بیولوژیکی با هدف افزایش پوشش گیاهی، مقابله با فرسایش خاک، کنترل سیل و رسوب و افزایش ذخایر آب زیرزمینی در سطح شهرستان الیگودرز در حال اجراست.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم آباد، شیرزاد نجفی با اشاره به اجرای ۵ پروژه آبخیزداری در شهرستان الیگودرز اظهار داشت: این پروژه‌ها در 5 حوزه آبخیز ، شول آباد، خان آباد، رودبار، حوزیان و چغا گرگ اجرایی می‌شود.

وی بیان کرد: این طرح ها در قالب عملیات مکانیکی و بیولوژیکی به صورت اجرای سازه های سنگی ملاتی و بادامکاری در مسیر سیلاب ها با صرف اعتباری بالغ بر 5 میلیارد و 830 میلیون ریال در حال اجراست.

نجفی ضمن تاکید بر لزوم افزایش پوشش‌گیاهی، وسعت مراتع و جنگل‌ها در حفاظت از آب و خاک خاطر نشان کرد:حفظ و ذخیره‌سازی نزولات‌جوی، جلوگیری از افت سریع آب سفره‌های زیرزمینی، افزایش تولیدات کشاورزی، دامی و صنایع مرتبط و ایجاد اشتغال، فرآیند اجرای عملیات آبخیزداری است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان در پایان خاطرنشان کرد: مقابله با خشکسالی، توسعه و بهبود کیفیت و کمیت آب‌های زیرزمینی در کنار بهبود و توسعه زیست گاه‌های جنگلی، مرتعی و پناهگاه‌های حیات وحش از دیگر پیامد‌های عملیات آبخیزداری در لرستان است.

انتهای پیام/
پیام عالیخانی چگنی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز