خبرگزاری کار ایران

رسانه‌های آمریکایی:

پنتاگون از تصمیم ترامپ درباره رزمایش‌های مشترک با کره‌جنوبی ناراضی است

asdasd
کد خبر : ۶۳۴۴۲۸

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) تأکید دارد در صورتی‌که کره‌شمالی گام‌های ملموسی در جهت عاری‌سازی شبه‌جزیره کره از سلاح هسته‌ای برندارد، متوقف کردن رزمایش‌های نظامی مشترک آمریکا و کره‌جنوبی اقدامی نادرست است.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، رسانه‌های آمریکا، روز گذشته اعلام کردند که وزارت دفاع این کشور از تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا درباره توقف رزمایش‌های نظامی مشترک با کره‌جنوبی ناراضی است.

ترامپ، روز گذشته در پیامی توییتری از تصمیم خود درباره توقف رزمایش‌های نظامی مشترک آمریکا و کره‌جنوبی دفاع کرد.

ترامپ گفت: «توقف این رزمایش‌های نظامی را خواستم؛ برای این‌که آن اقدامی تحریک‌آمیز و بسیار هزینه‌بر است افزون بر این، ادامه این رزمایش‌ها می‌تواند تاثیرات منفی بر مذاکرات صادقانه آمریکا با کره‌شمالی بگذارد».

در مقابل، برخی رسانه‌های محلی به نقل از کارشناسان نظامیِ نزدیک به پنتاگون گزارش دادند که تصمیم ترامپ باعث ایجاد ناخرسندی و رنجش در میان صفوف ارتش آمریکا شده است.

طبق گزارش این رسانه‌ها، مسئولان پنتاگون از تصمیم ترامپ در این‌باره غافل‌گیر شده‌اند و می‌گویند که این تصمیم، عجولانه گرفته شده است.

مسئولان پنتاگون می‌گویند که توقف رزمایش‌های نظامی مشترک با کره‌جنوبی، بدون این‌که پیونگ‌یانگ گام‌های ملموسی در جهت عاری‌سازی شبه‌جزیره کره از تسلیحاته هسته‌ای بردارد، «اقدامی نادرست است».

هفته گذشته، رئیس‌جمهوری آمریکا و رهبر کره‌شمالی، برای نخستین بار، در سنگاپور دیدار کردند.

در بیانیه مشترک طرفین، پس از این دیدار تاریخی، آمده است که پیونگ‌یانگ به عاری‌سازی شبه‌جزیره کره از تسلیحات هسته‌ای متعهد می‌شود و در مقابل آمریکا پایبندی خود را به تضمین امنیت کره‌شمالی اعلام می‌کند.

ترامپ همچنین در کنفرانسی خبری، پس از این نشست، اعلام کرد که رزمایش‌های نظامی مشترک آمریکا و کره‌جنوبی متوقف می‌شود.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز