خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد:

اعطای تسهیلات به سرمایه گذاران روستایی برای توسعه تولید پوشاک

asdasd
کد خبر : ۶۳۴۰۹۵

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران از اعطای تسهیلات به سرمایه گذاران روستایی برای توسعه تولید پوشاک خبر داد.

به گزارش ایلنا؛ صادق نجفی در نشست مشترک با روسای انجمن های نساجی و پوشاک و تعدادی از روسای سازمان برنامه و بودجه استان ها، در این پیوند به توافق با بانک کشاورزی برای اعطای یارانه سود تسهیلات بانکی از محل اعتبارات منابع داخلی این طرح اشاره و اظهار کرد: سرمایه گذاران روستایی برای اجرای طرح توسعه تولید پوشاک شناسایی و با همکاری استان ها برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی می شوند.

به گفته نجفی، قراداد عاملیت به مدیریت شعب بانک های استان ها توسط بانک کشاورزی نهایی و ابلاغ شده است.

معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت این قرارداد را در چارچوب تفاهم نامه اجرای طرح ملی تولید پوشاک در مناطق روستایی برشمرد و گفت: با ابلاغ این قرارداد تسهیلات در اختیار متقاضیانی که در قالب طرح ملی تولید پوشاک وارد توسعه این صنعت شدند با نرخ سود پایین قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در ادامه با تشریح اقدامات انجام گرفته در جهت اجرای این طرح خاطرنشان کرد: برای تاسیس شرکت پشتیبان مرکزی نیز بین انجمن و سرمایه گذاران استانی توافق های نهایی انجام شده است بنابراین شناسایی سرمایه گذاران کارگاه های روستایی در نخستین گام بعد از این، قرار دارد.

نجفی از شرکت شهرک های استانی خواست نسبت به انعقاد قرارداد عاملیت با بانک کشاورزی استان حداکثر تا پایان هفته آتی اقدام کنند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: طرح توسعه تولید پوشاک در مناطق روستایی به صورت آزمایشی در 5 استان آغاز شده است و محصولات تولیدی هر استان از طریق انجمن پوشاک با توجه به پتانسیل و توانایی سرمایه‌گذاران تعیین می شود.

**رایزنی برای تامین زیرساخت های شهرک صنعتی پوشاک تهران

نجفی همچنین در ادامه از رایزنی برای تامین زیرساخت های شهرک صنعتی پوشاک تهران خبر داد و گفت: 200 هکتار اراضی در اختیار با 2 مگاوات برق تامین و مجوز های زیست محیطی برای احداث شهرک صنعتی پوشاک دریافت شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآوری کرد: طبق مصوبه هیات وزیران در سال 87 ایجاد 26 شهرک و 8 ناحیه صنعت در 10 استان کشور از جمله زنجان، خوزستان، خراسان رضوی، کردستان، مرکزی، فارس، زنجان، تهران، اصفهان، آذربایجان شرقی و غربی مجاز است.

به گفته وی، به منظور همکاری مشترک، تقویت مشارکت، استفاده بهینه از منابع، ظرفیت‌ها، امکانات و توانایی‌های علمی و فنی انجمن صنایع پوشاک ایران و سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران ، تفاهم ‌نامه‌ای به شماره 18570/140 نهم شهریور سال 1395 با هدف ایجاد و توسعه شهرک صنعتی پوشاک فی‌مابین طرفین منعقد شد.

در نشست مشترک با روسای انجمن های نساجی و پوشاک مقرر شد طرحی مدون برای نحوه استقرار واحدهای تولیدی در منطقه ای که توسط سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران برای شهرک صنعتی پوشاک در نظر گرفته شده آماده تا در کمترین زمان فراخوانی جهت دعوت از سرمایه گذاران این بخش صورت گیرد.

براساس این گزارش در بخش ابتدایی این نشست، طرح توسعه تولید پوشاک کشور در مناطق روستایی به منظور اشتغال زایی در مناطق روستایی مورد بررسی قرار گرفت و تصمیماتی در جهت اجرای طرح تولید پوشاک در مناطق روستایی منتخب و تشکیل و راه اندازی کارگاه های روستایی ، شرکت های استانی و شرکت پشتیبان در استا نها و فروشگاه های مربوطه آن در مناطق مختلف اتخاذ شد.

شرکت ملی پوشاک با محوریت انجمن پوشاک کشور و مشارکت شرکت های پشتیبان استانی تا 20 روز آینده تشکیل وبا تشکیل این شرکت ارکان اصلی طرح پوشاک کامل و اجرایی خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز