خبرگزاری کار ایران

ربیعی در جمع خبرنگاران:

برنامه حمایت غذایی از اقشار آسیب‌‌‌پذیر در کنار سبد غذایی تعطیل‌‌بردار نیست

asdasd
کد خبر : ۶۳۳۱۰۸

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: برنامه حمایت غذایی از اقشار آسیب‌‌‌پذیر در کنار سبد غذایی هر ماه ادامه دارد و تعطیل‌‌بردار نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی ربیعی ظهر امروز در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره برنامه حمایت غذایی از اقشار آسیب‌پذیر گفت: برنامه حمایت غذایی از اقشار آسیب‌‌‌پذیر در کنار سبد غذایی هر ماه ادامه دارد و تعطیل‌‌بردار نیست. 

وی با بیان اینکه امروز نرسیدیم در دولت درباره تبصره ۱۴ بحث کنیم، اظهار داشت: در این تبصره حمایت غذایی هم مطرح است. بیمه زنان سرپرست خانوار و افزایش مستمری مددجویان هم آمده است. نزدیک یک میلیون نفر می‌خواهیم به این پوشش اضافه کنیم و برخی که در نهادهای حمایتی نیستند را مورد حمایت‌هایی قرار می‌‌‌‌‌دهیم. 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: بخشی هم از تبصره ۱۴ به بیمه‌‌‌های اجتماعی برمی‌گردد. بحث سبد غذایی ذیل تبصره است و بستگی به حمایت‌‌ها دارد. ما امروز نرسیدیم، درباره تبصره ۱۴ بحث کنیم. قانون مکلف کرده است و گفته دولت می‌تواند تا سه دهک را منهای اقشار نیازمند و به خصوص روستاییان را خارج کند و منهای اینها تا یک دهک حذف  کند البته بستگی دارد به اینکه ببینم سایر منابع در چه وضعی است. قرار شد روز یکشنبه این موضوع در دستورکار دولت قرار بگیرد.

ربیعی در مورد اشتغال‌‌زایی و برنامه وزارت کار تصریح کرد: در مورد کارورزی یک سال افراد از قوانین کار و تامین اجتماعی معاف هستند و به همه کارفرمایان به خصوص صنوف این توصیه را می‌کنیم که از این فرصت استفاده کنند. صرفا فقط در سامانه فنی و حرفه‌‌ای چه متقاضیان و چه پذیرنده کارآموز می‌تواند ثبت کند و یک سال افراد به آموزش کار بپردازند.

وی در مورد جذب نیرو از دانش‌‌‌آموختگان وزارت علوم خاطرنشان کرد: آن یک برنامه دیگر است و تصویب شده است. ستادی در مجلس تصویب شد که دبیرخانه‌اش در وزارت کار است و برای آموزش مهارتی بین وزارت آموزش عالی و وزارت آموزش و پرورش و سازمان فنی و حرفه ای و من پیشنهاد دبیری این ستاد را به آقای دکتر جهانگیری داده‌‌‌ام. چون مطابق قانون ریاست با معاون اول است و اگر شکل بگیرد ما یک شکل نطام‌‌مندی هماهنگی بین آموزش و اشتغال را دنبال خواهیم کرد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز