خبرگزاری کار ایران

علی‌اصغر مونسان:

اقتصاد شب باید در شهرها فعال شود

asdasd
کد خبر : ۶۳۲۳۲۰

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی با اشاره به اهمیت حوزه اقتصاد گردشگری گفت: اقتصاد شب باید در شهرها فعال شود.

به گزارش ایلنا، علی اصغر مونسان در دیدار جداگانه با سه نماینده مجلس بر توجه به اقتصاد گردشگری به عنوان یکی از راهکارهای توسعه و رونق اقتصادی در شهرها تأکید.

مونسان ابتدا در دیدار با عباسعلی پوربافرانی نماینده نایین، خور و بیابانک با اشاره به اهمیت این سه شهر در حوزه میراث‌فرهنگی و گردشگری و نیز صنایع‌دستی خواستار توجه هرچه بیشتر به این ظرفیت‌ها شد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی همچنین در دیدار با محمدرضا صباغیان نماینده مهریز، بافق و ابرکوه نیز بر توسعه گردشگری ازجمله بوم‌گردی در این مناطق تأکید کرد.

در این جلسه که فرماندار مهریز و خاتم نیز حضور داشتند، مسائل مرتبط با سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در شهرستان های، مهریز، بافق، خاتم و ابرکوه در حضور مونسان مورد بررسی قرار گرفت.

دیدار سوم معاون رئیس جمهوری با رسول خضری نماینده پیرانشهر و سردشت بود که در این دیدار نیز مونسان با تأکید بر اهمیت اقتصاد گردشگری خواستار فعال شدن اقتصاد شب در شهرهای مختلف شد.

او همچنین از بوم‌گردی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های گردشگری نام برد که مورد استقبال فعالان گردشگری و گردشگران قرار گرفته است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی به ظرفیت آثار و بناهای تاریخی برای استفاده در حوزه گردشگری اشاره کرد و افزود: با برنامه‌ریزی و شناسایی برخی از بناهای تاریخی و کاروانسراها می‌توان آنها را به هتل تبدیل کرد که نمونه این کار در تبریز انجام شده و این هتل کاروانسرا مورد استقبل گردشگران قرار گرفته است.

او با بیان اینکه برای تبدیل بناهای تاریخی از جمله کاروانسراها به هتل، سازوکارهای مختلفی وجود دارد، افزود: برای این کار نیازی نیست مجوز مالکیت صادر کنیم بلکه بسته به نوع سرمایه‌گذاری می‌توانیم بهره‌برداری بلندمدت به سرمایه‌گذار بدهیم و با این کار بناهای تاریخی می‌تواند در خدمت گردشگری قرار گیرد و با تبدیل به هتل و مراکز اقامتی به اقتصاد کشور کمک کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز