خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان عنوان کرد؛

گردش مالی هفت‎میلیون دلاری صادرات صنایع دستی خوزستان در ۳ سال آینده

asdasd
کد خبر : ۶۳۲۱۲۲

مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان اظهار کرد: در یک دوره سه ساله با معرفی صنایع دستی، قدمت و پیشینه آن و با بهره‎گیری از توان استان در آموزش و معرفی آن بتوان هرچه سریعتر به گردش مالی هفت میلیون دلار در این حوزه رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، علیرضا ایزدی ضمن گرامیداشت روز جهانی صنایع دستی، اظهار کرد: به پاسداشت هنر صنایع دستی و این فرهنگ اصیل که در همه اقوام ملل وجود دارد، 20 خرداد به عنوان روزجهانی صنایع دستی برگزیده شده است؛ هنری که یکی از مهمترین بخش‎های آن، اشتغال است.

وی با اشاره به این‎که صنایع دستی برندی برای معرفی فرهنگ جامعه است، از این صنعت به عنوان هنری یاد کرد که می‎تواند برای کشور تولید ثروت کند.

مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان در ادامه با بیان این ‎که پیشینه صنایع دستی ایران در دنیا بی‎نظیر است، ایران را یکی از کشورهای صاحب‎نام و دارای برند در صنایع دستی دنیا دانست و افزود: ایران یکی از پایلوت‎های اصلی صنایع دستی در جهان است که در این میان خوزستان نیز به عنوان مهد تمدن و فرهنگ ایران ‎زمین جایگاه ارزنده‌ای در صنایع دستی دارا است.

ایزدی با اشاره به رشته های متنوع صنایع دستی در استان، اظهار کرد: بتوانیم صنایع دستی را به سبد خانوار وارد کنیم تا به تبع آن اشتغال ایجاد کنیم چرا که صنایع دستی می‎تواند دغدغه اشتغال را حل کند.

وی تصریح کرد: در سال 96 قریب به سه میلیون دلار صادرات صنایع دستی از استان خوزستان داشتیم که امیدواریم در یک دوره سه ساله بتوانیم با معرفی صنایع دستی، قدمت و پیشینه آن و با بهره‎گیری از توان استان در آموزش و معرفی آن هر چه سریعتر به گردش مالی هفت میلیون دلار در این حوزه دست یابیم.

مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان بیان کرد: اگر بتوانیم فضای عرضه و تقاضا را به دست خود بگیریم و برنامه خوبی برای آن داشته باشیم و از طرفی بتوانیم در حوزه تجاری‌ سازی نیز گام‎های موثرتری برداریم، قاعدتا می‎توان افزایش صادرات و کاهش واردات را رقم زد.

ایزدی با بیان این‎ که صنایع دستی این قابلیت را دارا است که چارچوب مناسبی برای صادرات و توسعه پایدار باشد به مقوله آموزش در این حوزه اشاره کرد و ادامه داد: بخشی از رسالت آموزش صنعتگران به سازمان میراث فرهنگی و بخشی به مجموعه‎هایی مثل کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی که در تعامل مستقیم با آن‎ها هستیم مربوط می‎شود؛ ضمن این‎ که مجموعه آموزش عالی کشور نیز باید در حوزه علمی و تخصصی گام‎های موثری بردارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز