خبرگزاری کار ایران

یخچال هوشمند تحولی برای زندگی دیجیتال

asdasd
کد خبر : ۶۳۲۱۱۳

منتقدان بر این باورند که یخچال‌های هوشمند کنونی ظاهری مشابه با یخچال‌های معمولی دارند و تنها یک تبلت به قسمت جلویی آن‌ها اضافه شده است. ایده تولید یخچال‌های هوشمند از برخی جهات جذاب به‌نظر می‌رسد. به عنوان مثال، پخش موسیقی، نمایش وضعیت آب و هوا، نمایش تقویم، امکان استفاده به عنوان وایت‌بورد. اما آیا این ویژگی های آنقدر مفید هستند که بخواهیم پولی اضافه برای آن بدهیم؟ نوشته زیر می‌تواند شما را در این امر یاری دهد.

ایلنا؛ قابلیت‌هایی‌مانند پخش تصاویر تلویزیون روی‌صفحه‌نمایش یخچال و یا حتی مشاهده عکس‌های موجود روی گوشی هوشمند روی صفحه یخچال همچنین ذخیره لیست خرید می‌توانند جذاب باشند.

علاوه بر این، امکان تنظیم هوشمند دمای داخل یخچال بسته به آنچه درون آن قرارگرفته نیز از جمله قابلیت‌هایی است که قطعا با استقبال خریداران روبرو خواهد شد. 

اما به نظر می‌رسد این سیستم اضافه شده اشکالات و نواقصی دارد که خرید یک یخچال هوشمند را به هیچ وجه توصیه پذیر نمی‌کند.

مهمترین نکته‌ای که شاید بتوان اشاره نمود قیمت یخچال فریزر هوشمند است. فاکتوری که کل فرآیند تصمیم گیری را تحت الشعاع قرار می دهد.

توقف دریافت به‌روزرسانی و ظهور مشکلات امنیتی

درنظر داشته باشید که به‌روزرسانی‌های عرضه شده از سوی شرکت‌های سازنده، علاوه بر کارایی دستگاه، روی قابلیت‌های امنیتی آن نیز تاثیرگذار خواهند بود.

این در حالی است که بارها و بارها شاهد بوده‌ایم شرکت‌های سازنده در ایمن‌سازی دستگاه‌های هوشمند حتی از نوع تلویزیون‌های اسمارت نیز ناتوان بوده‌اند.

یخچال هوشمند تحولی برای زندگی دیجیتال

گزینه‌های بهتر در ازای پرداخت هزینه کم‌تر

همان‌طور که عنوان شد فامیلی هاب سامسونگ 6000 دلار قیمت دارد. این در حالی است که با پرداخت هزینه‌ای در حدود 500 دلار می‌توانید یک یخچال مناسب خریداری کنید و در نهایت با هزینه 2 هزار دلاری نیز گزینه‌ای با توانایی‌، کیفیت و عملکرد بالا در اختیار شما خواهد بود.

اگر بحث هزینه برای شما مطرح نیست، بازهم می‌توانید به سراغ خرید یک پرچمدار واقعی و با کیفیت بالا از شرکت‌های خاص بروید که دوام بیشتری هم در مقایسه با یخچال‌های هوشمند 6 هزار دلاری دارد.

جایگزینی برای تمام قابلیت‌ها

در صورتی که شدیدا به برنامه‌هایی مانند تقویم گوگل، نرم‌افزار دستور پخت غذاهای مختلف و مواردی اینچنینی روی یخچال خود نیاز دارید می‌توانید یک تبلت اندرویدی، ویندوزی و یا حتی یک آی‌پد را به یخچال خود متصل کنید و از گزینه یخچال هوشمند شخصی‌سازی شده و بهره‌مند از نرم‌افزاری به مراتب کارآمدتر استفاده کنید. علاوه بر این، در صورت لزوم می‌توانید تبلت را از یخچال جدا کرده و خواندن دستور طبخ غذا را از سر میز دنبال کنید.

اندروید و iOS نرم‌افزارهای متنوع‌تری را هم در مقایسه با تایزن یخچال‌های هوشمند پیش روی شما قرار می‌دهند و با گذشت زمان می‌توانید تبلت‌های جدیدتری را جایگزین نمونه فعلی کنید و یا در صورت پشتیبانی، سیستم‌عامل آن را به‌روزرسانی کنید.

در نهایت باید توجه داشت که شاید روزی یخچال‌های هوشمند به گزینه‌ای مناسب برای کاربران تبدیل شوند اما آن روز، قطعا امروز، روز مورد نظر نیست. قطعا با پیوستگی بیشتر لوازم خانه و حرکت به سمت خانه های هوشمند وجود چنین امکاناتی روی یک یخچال گریز ناپذیر خواهد بود. در واقع پرداخت هزینه چند میلیونی درقالب قیمت یخچال برای استفاده از تبلتی به مراتب ضعیف‌تر از آی‌پد یا تبلت‌های اندرویدی مطمئنا گزینه منطقی به‌نظر نمی‌رسد. 

برای آگاهی از آخرین اخبار فروشگاه اینترنتی زنبیل به اینستاگرام زنبیل و تلگرام زنبیل بپیوندید!

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز