خبرگزاری کار ایران

واکنش رهبران سیاسی عراق به سوختن صندوق‌های رای

asdasd
کد خبر : ۶۳۱۹۷۴

رهبران سیاسی عراقی از جمله نخست‌وزیر، رئیس فهرست «سائرون» و رئیس ائتلاف «الفتح» به آتش‌سوزی در بزرگ‌ترین مرکز نگهداری صندوق‌های رأی در این کشور واکنش نشان دادند.

به گزارش ایلنا به نقل از السومریه‌نیوز، در پی آتش‌سوزی در انبار بزرگ نگهداری صندوق‌های رای انتخابات عراق، «حیدر العبادی» نخست‌وزیر این کشور، بامداد امروز- دوشنبه- با صدور بیانیه‌ای، به نهادهای امنیتی دستور داد تدابیر امنیتی را برای محافظت از مراکز نگهداری صندوق‌های رای تشدید کنند.

وی با بیان این‌که وقوع آتش‌سوزی در انبار صندوق‌های رای انتخابات همزمان با سالروز اشغال شهر موصل توسط گروه داعش است، خاطرنشان کرد که این اقدام «توطئه‌ای برای ضربه زدن به کشور و دموکراسی در آن» محسوب می‌شود.

العبادی همچنین خواستار تحقیق درباره این حادثه شده است.

«مقتدی صدر» رئیس فهرست سائرون نیز با صدور بیانیه‌ای، تحقیقات سریع درخصوص آتش‌سوزی در مرکز نگهداری از صندوق‌های انتخاباتی را خواستار شد و هشدار داد که در غیر اینصورت گزینه‌های سیاسی دیگری داریم ولی معتقدیم واکنش مردمی که به اصلاحات رای دادند نیز غیر قابل کنترل خواهد بود.

صدر اظهار داشت که آتش‌سوزی صندوق‌های اخذ رای اهداف مختلفی دارد و من هرگز وارد جنگ داخلی نخواهم شد.

ائتلاف فتح به ریاست «هادی العامری» نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: «خویشتنداری بهترین گزینه است و از دست دادن برخی کرسی‌ها بهتر از به هرج و مرج کشاندن کل عراق است. دستگاه‌های امنیتی نتیجه تحقیق درباره آتش‌سوزی را هر چه سریع‌تر اعلام کنند.»

پیشتر «سلیم الجبوری» رئیس پارلمان عراق نیز خواستار تجدید انتخابات و مجازات «عاملان تقلب» در انتخابات عراق شده بود.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز